Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor vigtigt er domæne navnet?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 18. Oct 10
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 21:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej amino'er.

Jeg har gået lidt med tanken i en længere periode om at starte en blog. Jeg får tit spørgsmål af venner og bekendte omkring computere, netværk og it generelt. Og tænker jeg vil lave en blog omkring de ting jeg finder interessante (og som andre forhåbentlig også gør). 

Jeg tænker ting som feks:

Hvilken NAS server skal man vælge?

3 ting du kan med en raspberrry pi

ipkamera the easy Way.

anmeldelse af produkter, covers til iPhone, Spille konsoller / spil, emulatore, Apps til iPad for børn.

osv..

Altså har jeg styr på indholdet der skal på gennem tiden.

men hvad med navnet på denne blog ? Hvor vigtig er det at det hænger sammen med emnet ? 

Vil ITgeek.dk give mere held på Google end elektronikforalle.dk ?

ærlig talt er jeg lidt i vildrede omkring navnet på min kommende blog som jeg regner med at lave i wordprocess hosted ved meebox :)

Geekout/Geekin har strejfet mig, generelt har jeg primært tænkt engelske navne, input er herkomment.

vh Jesper 

Tilmeldt 24. Oct 10
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 21:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Brug Google Analytics, 

Fra Kolding
Tilmeldt 15. Nov 08
Indlæg ialt: 560
Fra  CoolSlips.dk Skrevet kl. 23:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Så vigtigt er domænet navnet ikke. Du kan sagtens ranke højt på en random navn. Der er 1000 andre forskellige parametere som du også skal have med ind i. Det er klart, at jo nemmere navnet er, jo nemmere er det at huske. Det vil sige, at ITbloggen nok er bedre end ElektronikbloggenmedettvistafIT.dk :)

Tilmeldt 24. Oct 10
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 04:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Er ikke helt enig business.com blev solgt for 40 mio DKK, tænker bare at der er da en årsag til at firmaer betaler det de gør. Andre neutrale som er vurderet , sommerhuse.dk 250.000 kroner, Ejendomsvurderingen.dk - 70.000 kroner Cykler.dk til 51.000 kroner.

Leasy betalte 8 mio for 8X8. Det i dag vurderet til 80 mio. De må da ryste de her grunker op af en årsag. Nu handler det måske heller ikke bare om at ranke. Der er nogen der benytter adressefeltet,

Fra Næstved
Tilmeldt 19. Nov 11
Indlæg ialt: 88
Skrevet kl. 07:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.
Et domain navn kan sælges højt når det er et godt .com, Men du skal se det som en investering mange af de dyre navne i US sælges til firmaer som holder dem nogle år og sælger videre igen.

Grunden til de gode priser på .com navne skyldes at det er det domain Tld der sælges flest af. Så alle de gode navne er taget og verden er jo udbud og efter spørelse .

Jeg har i en del år købt og solgt .com domain navne og de fleste lave man ikke meget på måske 10 til 50$ på. Mens nogle giver råd til en luksus ferie. Er selv ved at få det sidst på plads i et salg af et gammel .com navn jeg har som nok ender på en små 35000 kroner.

Men nej et dyrt domain navn giver dig ikke automatisk en god forretning, du er højst sandsynligvis heller ikke rig fordi du hedder Gates til efternavn.

Og i min optik er .dk domain ikke ret meget værd ud over branding. Fokuser du mere på god omtale og en super service ;)

Men hvis du vil se hvad domain's bliver udbudt til så prøv www.sedo.com www.afternic.com www.cax.com.

Du kan også bruge www.estibot.com som en meget løs vurdering af værdien på et domain navn. Eller på www.domainindex.com

Håber det hjalp lidt.
Michael clausen

Ejer af siden www.risikofrit.dk . En side der tilbyder online konkurrencer til Danskerne

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)