Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til bogføring af reklameindtægter fra affiliatesider (Partner-ads)

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Oct 13
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 20:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Jeg er helt ny i bogføringsverdenen, da jeg lige har opstartet mit firma. Indtil videre er det meget småt og jeg har kun haft en enkelt indtægt - nemlig fra Partner-ads. Jeg har oprettet mig som bruger på Dinero, og har læst et andet sted herinde at jeg kunne oprettet en faktura med beløb og moms fra udbetalingsbilaget og så bare henvise til udbetalingsbilaget fra Partner-ads. Er det ok at gøre det sådan? Derudover så er beløbet jo blevet udbetalt her den 2/4-14, men optjeningen er jo egentlig sket inden denne dato. Er det okay at bogføre bilaget med 2/4-14?

Ser nedenstående mon rigtigt nok ud?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46521
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Med risiko for at jeg ikke ser den så let på ipad lige her (scrolle sidelæns en del) så ja - det ser korrekt ud .- forudsat du er momsregistreret og betalingsbilaget fra partner ads er med moms angivet

Så er der datoen - TJO godt spørgsmål som man siger når man ikke er sikker. Ingen tvivl om at bogføring som udgangspunkt skal følge tidspunktet for indtjeningen, og det er jo vigtigst ved momstidspunkt og årsregnskab enden mere måske - og du kan vel se beløbet inde på partneradds og dermed kan du jo bogføre, og bruge en sådan udskrift ved momstide/årsregnskab -tide - 

Er det så ikke sådan at sådan noget kan ændre sig fordi visse ting trækkes tilbage og andet kan ske . men i alle fald kan du jo så regulere for det ved næste afregning.

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Oct 13
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 20:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Mange tak for dit svar!

Jo, jeg er momsregistreret og bilaget er med moms angivet.

På selve udbetalingsbilaget er ikke angivet for hvilken periode det gælder. Men jo, jeg kan jo se alle mine indtjeninger pr. dag inde på Partner-ads.dk.

Det er korrekt at det anslåede beløb ikke altid vil være det der bliver udbetalt. 

Der må næsten være en del andre der bruger Partner-ads eller lignende og har helt styr på datoerne. (Jeg krydser fingre :-))

Fra Nærum
Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 773
Fra  Partner-ads ApS (AdViva ApS) Skrevet kl. 22:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Louise

Det er i.f.t. dit regnskab først en indtægt når det udbetales dvs den 2/4.

indtil da er det kun statistik og svarer lidt til en løn hvor der indtil udbetaling kun opsamles 'timeregnskab'.

Mvh.

Ken Schultz

Partner-ads

Tilmeldt 5. Oct 13
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 13:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen det lyder jo godt. Det gør det hele lidt lettere så :-)

Så burde det vel være korrekt det jeg har gjort. Gør I andre også sådan?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46521
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:00
Hvor mange stjerner giver du? :

ja jeg tror de fleste gør sådan og i alle fald kan begrunde det med at man ikke rigtigt kender indtægten præcist før ved betaling.Jeg tror derimod faktisk ikke helt partneradds svar vil holde i landskatteretten :) - generelt, også med timesedler og udført arbejde, er det arbejdets dato som udgør dato for bogføring, som tilgodehavende, men jeg tror langt flest gør som du og jeg tror ikke der sker sport ved det. Jeg gør det selv i alle fald har ´jeg bestemt

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Nærum
Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 773
Fra  Partner-ads ApS (AdViva ApS) Skrevet kl. 15:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Forskellen i.f.t. lønsedler o.l. er netop som du selv nævner at man ikke præcist kender indtægten før den er dokumenteret i form af et udbetalingsbilag. Der kan f.eks. ske annulleringer, brud på betingelser e.l. som øver indflydelse på den endelige indtægt.

Om man så alligevel bør estimere et beløb i selve årsregnskabet er en anden ting, men i den daglige bogføring mener jeg metoden holder.

Mvh. Ken

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46521
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:29
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg er enig Ken. Er det større beløb bør man nok estimere - ud fra man jo faktisk har ret præcise tal inde i Januar, til årsregnskab og andre afslutninger - og er det mindre beløb går det sikkert fint bare at bogføre faktura når den kommer

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)