Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Min kasseklade stemmer ikke, og jeg forstår ikke hvorfor

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 4. Oct 13
Indlæg ialt: 99
Fra  Medieland.dk Skrevet kl. 05:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Indrømmet, jeg er IKKE skarp til regnskab...  

Jeg bruger e-conomics og har tidligere brugt Summasummarum. 

Problemet ligger i, at jeg har tjekket min kasseklades alle posteringer, og de er rigtige, både beløbsmæssige, men også hvorvidt der skal minus elelr plus foran beløbet.

MEN beløbet på bankontoen stemmer ikke, og jeg forstår ikke hvorfor.

Er der nogen som har nogle forslag til hvad dette kan være? Vi snakker om perioden fra 1 jan 2014 til nu.

Fra Assens
Tilmeldt 28. Jan 12
Indlæg ialt: 22
Fra  Café CupCake Skrevet kl. 06:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Øv hvor træls - det kan være en hård én af finde.

Har den passet i mellemliggende periode på noget tidspunkt? Og er differencen stor? Husk evt på, at der pr 31.12.2013 kan være tilskrevet nogle renter, eller evt gebyr i banken, som du ikke har fået lagt ind i 2013 regnskabet, og dermed med over i 2014 :-)



Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 06:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis dine beløb passer må det være bogført på nogle forkerte kontoer.

Tilmeldt 4. Oct 13
Indlæg ialt: 99
Fra  Medieland.dk Skrevet kl. 06:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Søren Madsen:

Øv hvor træls - det kan være en hård én af finde.

Har den passet i mellemliggende periode på noget tidspunkt? Og er differencen stor? Husk evt på, at der pr 31.12.2013 kan være tilskrevet nogle renter, eller evt gebyr i banken, som du ikke har fået lagt ind i 2013 regnskabet, og dermed med over i 2014 :-)

 

Jeg har fået en bogholder til at lave mine primoposteringer, og jeg har herefter lavet en bankimport, så derfor burde alt være rigtigt(har dog tjekket flere gange)   

 

Jeg er ikke så god til E-conomics, og kan kun se hvilket beløb som burde stå på min bankonto nu.... 

Dvs. den viser ikke hvad der burde stå, efter f.eks. billag 26 eller billag 2.  Så jeg kan ikke se om min kasseklade har været korrekt undervejs.

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 07:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er kun en vej, lav et kontoudtog af hhv. Bank og bankkonto i bogføring.
Step 1: afstem primo, stemmer saldo 1/1 imellem bank og bogføring?
Step 2: hak hver enket postering af imellem bank og bogføring. Fokus på om saldi står i samme side.

Statsautoriseret revisor - København

Tilmeldt 12. Mar 13
Indlæg ialt: 551
Fra  Accountman Renskabsservice Skrevet kl. 09:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Glen,

hvis du har mod på det, så vil jeg gerne bruge 10 minutter (gratis) på at hjælpe dig.

Det kræver, at du vil give mig adgang til din E-conomic (jeg er administrator) og sender mig dit bankkontoudtog, som csv-fil.

Send evt. en PB.

Mvh

Stig

Accountman

Accountman Regnskabsservice - regnskabshjælp til din virksomhed - www.accountman.dk

Fra Århus C.
Tilmeldt 17. Oct 12
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 10:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Satme god stil SWcotspain!

Mvh. Mathias Friis

Jeg laver tekstarbejde på freelanceniveau med en grundlæggende forståelse for nøgleordanalyse og SEO.

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 10:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Glen:
Dvs. den viser ikke hvad der burde stå, efter f.eks. billag 26 eller billag 2.  Så jeg kan ikke se om min kasseklade har været korrekt undervejs.

Nej, der er faktisk lidt irriterende, men sådan tror jeg alle programmer er.

Et andet lille tip: Find differencen først. Lad os sige, der er 125 kr. Så tjekker du alle beløb igennem, der er på 125 kr, men også på 250 kr (125 x 2) samt på 62,5 kr. (125 delt med 2). Hvis du finder et sådant beløb, tjekker du, om du skulle have krediteret beløbet i stedet for at debitere - eller omvendt.

Det lyder måske åndssvagt, men jeg har fundet rigtig mange diff på den måde.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46467
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:31
Hvor mange stjerner giver du? :

enig i -

check bank af post for post mod kassekladde - hver post der er bank på i kassekladde skal svare til en post i bank - det i sig selv skal finde fejlen

Ellers som Birte skrev - se halve og dobbelt poster hvis ikke 125 findes

Jeg har en diff som skyldes, at jeg friskt bogførte et dankort køb i bank fra butik, men trods at notaen tydeligt viser både nummer og beløb og gennemført - så er den nu 14 dage efter ikke hævet i bank - 

Ellers er SWcotspains tilbud da et 100% godt tilbud du bare skal bruge, han er skarp

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 29. Nov 09
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 19:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Det jeg ville gøre:
1. Print kontoudtog fra banken for fra 1/1 til 31/3.
2. Print kontoudtog fra finans (selvfølgelig den konto banken bliver bogført på)
3. Afstem 1/1 til de to udskrifter, stemmer disse til hinanden? Hvis ja, gør følgende:
4. Gå f. eks. frem til 10/1 og afstem udskrifterne med hinanden. Hvis de stemmer, fortsæt på samme måde med evt. 5-10 dages intervaller.
5. Når du kommer frem til en dato, hvor udskrifterne ikke stemmer til hinanden går du 1 dag tilabge til det stemmer.
6. Nu ved du i hvilken periode fejlen er, så gælder det om grundigt at afstemme hver enkelt postering til de to udskrifter.

Ovenstående forudsætter at der er bogført i forhold til datoerne i banken, ellers er der den hårde vej at afstemme hver enkelt poster, igen og igen til fejlen bliver fundet. Stemmer banken ikke er der utvivlsomt en fejl, det gælder bare om at være grundig nok (tag det i er roligt tempo).

Loldeniz

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)