Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Navne-adressebeskyttelse og oprettelse af enkeltmandsvirksomhed

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 14. Sep 12
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 13:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg har hamret mit hoved på en stopklods, dvs. det ser det ud som om. I 2010 oprettede jeg et domæne. Da jeg ikke ønsker min private adresse offentliggjort, så jeg mig nødsaget til at søge om navne- og adressebeskyttelse, hvilket jeg fik. Via. who-is eller google-søgninger, kan man nu ikke finde min adresse linket til det pågældende domæne. Det kan lyde paranoidt, men jeg har et særligt mellemnavn og er tidligere blevet spammet for et godt ord.

Nu vil jeg oprette en enkeltmandsvirksomhed. Inde på VIRK fremgår mit CPR og mit navn er "pseudonym". Når man klikker sig videre derfra, meddeler siden, at der er en fejl i personoplysningerne. Jeg antager at det skyldes min navne- og adressebeskyttelse, dvs. at mit CPR ganske enkelt ikke kan hentes/findes(?).


Er der andre som har prøvet noget lignende?

Jeg har nu valgt at fjerne beskyttelsen for at oprette virksomheden. Derefter kan jeg overdrage domænet til virksomheden, hvorefter virksomhedens navn vil fremgå som ejere af domænet. Mit eget navn antager jeg, at jeg kan fjerne via webreg, således at der ikke står "v/ navn" efter virksomhedens navn. Syret system. :-)

Mark Svensson

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46547
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:27
Hvor mange stjerner giver du? :

du vil mig bekendt ikke kunne fjerne dit eget navn fra en personlig virksomhed - det vil altid kunne fremgå. Det er jo hele ideen med personlig virksomhed at kreditorer ved hvem de handler med og hvem der er personligt ansvarlig. Du må over i selskaber for der er ikke idag ejerregister, men det kommer nu nok en dag (er vedtaget men det er flere år siden og intet sker)

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 14. Sep 12
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 13:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er med på, at navnet altid vil kunne findes et eller andet sted, inde på f.eks. CVR. Men navnet, dvs. mit personlige navn, kan vel sagtens fjernes fra virksomhedens titel, som den er angivet inde på CVR. Dvs. "Virksomhedsnavn v/ personligt navn". Jeg har fået oplyst, at man kan fjerne det personlige navn via webreg. Er det korrekt?

Fra KBH
Tilmeldt 9. Apr 12
Indlæg ialt: 1592
Skrevet kl. 14:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Dengang jeg havde enkeltmandsvirksomhed kunne jeg fjerne v/ XX efter firmanavnet.

Derudover så er det vel ikke mærkeligt at virk ikke kan hente din adresse, du har jo netop adressebeskyttelse, samme problem har du hvis du skal have et telefonabonnement etc.  

Og så undre det mig, for en navne- og adressebeskyttelse er da normalt kun 1 årig, med andre ord burde virk kunne få det når det er 3 år siden du søgte. Det er dog korrekt at DK-hostmaster kun tjekker ved registrering af domænet, så har man adressebeskyttelse der, så oplyses dine info ikke.

Synes faktisk det er mere syret, at DK-hostmaster SKAL oplyse om ejeren af et domæne. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46547
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:13
Hvor mange stjerner giver du? :

man kan sikkert tage navnet væk fra selve "firmanavnet" men jeg TROR altid man ved CVR søgning kan finde navnet på alle personer bag personligt ejede virksomheder som i http://www.cvr.dk/Site/Forms/CMS/DisplayPage.aspx?pageid=92 

CVR-udskrift indeholder oplysninger om ejere af enkeltmandsvirksomheder eller personligt ejede interessentskaber / kommanditselskaber.

jeg ved ikke om tilmelding til listen over virksomheder der ikke må kontaktes via CVR lister hjælper her, det kan være andre ved mere

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra KBH
Tilmeldt 9. Apr 12
Indlæg ialt: 1592
Skrevet kl. 15:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Korrekt John, men jeg tror han snakker om det synlige navn v/xx som kommer frem ved en almindelig søgning i CVR.

Jeg vidst ikke at man kunne få udskrifter med privatadresser på, det foruroliger mig faktisk lidt, men omvendt set kan man altid bare flytte sin privatadresse til en postboks ;)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:36
Hvor mange stjerner giver du? :

M:
men omvendt set kan man altid bare flytte sin privatadresse til en postboks ;)

Du kan ikke flytte din folkeregisteradresse til en postboks. CVR tager data fra cpr-registreret.

Fra KBH
Tilmeldt 9. Apr 12
Indlæg ialt: 1592
Skrevet kl. 15:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:

M:
men omvendt set kan man altid bare flytte sin privatadresse til en postboks ;)

Du kan ikke flytte din folkeregisteradresse til en postboks. CVR tager data fra cpr-registreret.

Jo det kan du så godt ;)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Ikke lovligt.... Nedenfor uddrag for CPR-loven....

"§ 6. Kommunalbestyrelsen skal i CPR registrere enhver på dennes bopæl i kommunen, hvis vedkommende efter kapitel 4-6 skal være registreret her i landet. Ved bopæl forstås det sted (bolig), hvor en person regelmæssigt sover, når denne ikke er midlertidigt fraværende på grund af ferie, forretningsrejse, sygdom eller lignende, og hvor denne har sine ejendele...."

Du kan flytte en postadresse men ikke en folkeregisteradresse til en postboks.

Fra KBH
Tilmeldt 9. Apr 12
Indlæg ialt: 1592
Skrevet kl. 15:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:

Ikke lovligt.... Nedenfor uddrag for CPR-loven....

"§ 6. Kommunalbestyrelsen skal i CPR registrere enhver på dennes bopæl i kommunen, hvis vedkommende efter kapitel 4-6 skal være registreret her i landet. Ved bopæl forstås det sted (bolig), hvor en person regelmæssigt sover, når denne ikke er midlertidigt fraværende på grund af ferie, forretningsrejse, sygdom eller lignende, og hvor denne har sine ejendele...."

Du kan flytte en postadresse men ikke en folkeregisteradresse til en postboks.

Så kan du blive registreret som hjemløs ;)

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)