Mathias: Tak for ordene om urene. Jeg er også selv rigtig glad for dem, og tror på dem! Jeg tror bare jeg må, som du siger, klø på og klø på. Men er det ikke ... for "påtrængende" at gå ind i samme butik flere gange? Birk1986: Uh! Skide god idé med delaccepter. Det giver mening med, at jo flere gange de har sagt ja, at de så er mere tilbøjelige til at sige ja igen. Med hensyn til infoarket, tror jeg du har ret i, at jeg skal gøre den mere interessant, læsbart og lækkert for butikken, og måske ikke smide prisen i hovedet på dem med det samme. Men noget a la "Hurtig (eventuel) reklamation" - "God service" - "God kvalitet" - "Originalt produkt" osv. Tak for input! Jeg kan helt sikkert bruge det til noget. Halfdan: Jep, jeg tror også på komissionsmodellen. Problemet er bare, at jeg binder mig til et stort varelager, uden nødvendigvis at sælge noget. Det kan ramme mig lidt bagi, i sidste ende. |
Jeg har kun erfaring med træ ure, men det kan være, at du kan bruge det her til noget alligevel.
Træ ure er rigtig rigtig gode til at fange en kundes interesse. De fleste synes det er sjovt, spændende osv. Samtidig appellerer man til folk, der måske ikke ville gå med traditionelt ur normalt. Vi har også mange, der køber træ urene som gave til andre, fordi det er sjovt/cool etc.
Her hører det sjove så også op.. i hvert fald for os som forhandler.
Reklamationsraten for træ ure er off the charts. Kunderne forventer stadig 2 års "garanti", selvom et træ ur bare ikke er lige så holdbart som et ur med stålkasse. Samtidig har dit ur så læderrem, og det kan også være problematisk i forhold til reklamationer.
Nu ved jeg ikke hvad din mark-up er, men havde jeg stået i din situation, så havde jeg hævet vejledende udsalgspris op imod 1000 kroner. Dels så du kan stå imod alle de udgifter du VIL få ift reklamationer, dels for at gøre det økonomisk appetitvækkende for butikkerne at sælge disse ure - på trods af alt det bøvl de sandsynligvis vil få ift reklamationer og utilfredse kunder.
Held og lykke :)