Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import af ting, købt i Delhi.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Jan 13
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 08:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle.


jeg har netop købt en masse ting i Delhi, efter at havde mødt en topchecket og erfaren importør fra Frankrig.  Jeg  har i tankerne at sælge det videre på markeder osv. når jeg kommer hjem.
Jeg har købt mange øreringe, og ellers nogle textiler,porcelæns håndtag og punge. I alt har jeg brugt omkring 2000 dkk, så det er ikke fordi at det er alverden.
Jeg har i forvejen firma, men har aldrig importeret før, så først og fremmest er mit spørgsmål -

Kan jeg bare gå ind på virk.dk og så adde Import/export til min virksomhed???

Jeg har kvitteringer på de fleste ting, så når jeg kommer til dk hvordan skal jeg så forholde mig?
Som i kan høre er jeg helt våd bag ørene, og har desværre ikke pt. mulighed for at sidde og researche så meget, pga. utrolig dårlig internetforbindelse.

Jeg håber vi har en erfaren sjæl som har lyst til at hjælpe mig.

på forhånd mange tak og god dag derude..

venligst,
kim

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46503
Fra  John Hannover Skrevet kl. 08:39
Hvor mange stjerner giver du? :

ja du kan bare krydse i importregistrering MEN du vil nok få problemer når du lander i lufthavnen med told, selv om det er få ting. Det er generelt besværligt at fortolde sådan noget direkte - og det er du klart forpligtet til som virksomhed. Den må du tage med tolden når du lander bare - ikke bare gå igennem - det vil kunne være en skidt start for et nyt importregistret firma. Tag tingene korrekt fra starten, selv om det kan gi lidt besvær ved landing

Havde du ikke CVR ville mange nok ha sagt, tag det med privat - men igen, hvis det ligner noget til videresalg og du står i lufthavnen, så er det total standard at de checker om du har CVR - og så har du lidt problem uden import reg.

En anden herinde for helt nyoligt købte en portion svedbånd til tennis, til sig selv, men da det lignede nok til videresalg (og var kopier) - OG told oftest, kontollerede og så han havde CVR, så startede et cirkus

Du kan jo også registrere dig for import, og så sende det i en pakke lige inden du rejser, så har du ikke besvær i lufthavnen jo.

Du skal ha en form for bevis for omkostningen som skal være en regning der viser pris per ting eller samlet for flere ting for at tage dem ind i dit regnskab og de skal bogføres med importmoms fra uden for EU og angives sådan også som vist i http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/moms-ved-import.html 

Det koster ikke moms, men skal angives som vist der (eller i et normalt regnskabsprogram bogføres som varer uden for EU så vil de fleste programmer selv bogføre moms korrekt)

Beløbet lyder ikke farligt - ellers ville en standard advarsel for køb af smykke artikler i Indien (som jeg har rejst meget i) være:

Sten bliver ofte beskrevet som noget de slet ikke er. Metal kan indeholde store mængder nikkel - Det er ikke et problem med dit lille køb formentlig - siger det bare så du tænker over det hvis du vil op i storskala

God vind med det, og nyd Indien i fulde drag

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12667
Skrevet kl. 09:33
Hvor mange stjerner giver du? :

compass:
Jeg har kvitteringer på de fleste ting, så når jeg kommer til dk hvordan skal jeg så forholde mig?

Du kan ikke bare tage dine ting med hjem. Varerne skal være ind fortoldet inden du ankommer til dansk lufthavn, ellers vil told kræve at du betaler for et midlertidigt oplæg af varerne, hvilket kan blive en dyr fornøjelse.

Prøv at kontakte Rikke fra fortoldningsbutikken www.fortoldningsbutikken.dk  , hun vil online kunne indfortolde dine vare inden du kommer til Danmark, så i lufthavnen skal du bare fremvise varerne.

Mvh

Ravn

Tilmeldt 21. Jan 13
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 10:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Noget af det jeg har med hjem er gaver, så jeg ville i virkeligheden skulle importere: 150 par øreringe af ca 300kr + 20 tørklæder af 200kr + dørbeslag til 200kr + punge til 100kr.

Så i alt skal jeg importere for 800,-, hvilket jeg har kvitteringer på.

Skal jeg med det samme gå ind og krydse det af på virk.dk og måske sende det som importvare?

Vh Kim



Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12667
Skrevet kl. 10:31
Hvor mange stjerner giver du? :

compass:
Noget af det jeg har med hjem er gaver, så jeg ville i virkeligheden skulle importere: 150 par øreringe af ca 300kr + 20 tørklæder af 200kr + dørbeslag til 200kr + punge til 100kr.

Så i alt skal jeg importere for 800,-, hvilket jeg har kvitteringer på.

Hvorfor læser du ikke hvad jeg har skrevet? 

Uanset mængden af gods du vil importere skal varen forud anmeldes i toldsystemet, får du ankommer til Danmark.

Tilmeldt 21. Jan 13
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 11:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har nu skrevet dem en mail og sat Rikke på som att.

Tak.

Ved du om det så bare kan gøres som forsendelse, så jeg slipper for mest muligt bøvl i Danmark, men tænker nu mest på Delhi :-)

Tilmeldt 21. Jan 13
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 15:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar.
Jeg har nu været inde og skulle tilføjge import/eksport, men bliver stoppet af denne tanke:

Min bror oprettede for et års tid siden en enkeltmandsvirksomhed (ligesom min egen), hvor han ville importere the, men det blev aldrig til noget...
Kunne denne virksomhed ikke bare overdrages til mig, og så slipper jeg for at vente til at erhvervs og selskabsstyrelsen godkender at jeg har tilføjet import i min nuværende virksomhed?

vh

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46503
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:12
Hvor mange stjerner giver du? :

nej enkeltmandsvirksomhed er personlig og du kan aldrig få hans CVR nr - det vil være det samme altid. Det tager ikke ret lang tid normalt

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)