Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ewire lukket.

Side 24 ud af 49 (488 indlæg)
Tilmeldt 28. Sep 11
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 10:30
Hvor mange stjerner giver du? :

MRM:
Det er ikke fair både at skrive visakort og visa/dankort, kunderne vil blive trukket på deres visa del af visa/dankortet og dermed har de ikke betalt med dankort men med VISA, med de gebyre der medfølger osv.

er så træt af services og sites der flot skriver de tager dankort i form af visa/dankort

Så siger det lige igen Det ser ikke ud til at S5 tager imod DANKORT betalinger ...! 

 

Det er fair at skrive visa/dankort og visa simpelthen fordi det er 2 forskellige kort. Du har ret i at det er væsentligt anderledes gebyrmæssigt når det er visa delen der bruges, men det skal oplyses kunden uanset i betalingsvinduet, webshoppen kan også vælge at betale gebyret for kunden.

Der er ingen grund til at foresætte med at efterspørge om man kan få en indløsningsaftale med det "rene" dankort (uden visa delen) fra andre steder end Nets, efter ewires  lukning har Nets monopol på det kort.

Tilmeldt 7. Oct 09
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 10:39
Hvor mange stjerner giver du? :

så hvis man aligevel skal søge nets om en dankort aftale så kan man jo ligeså godt også tage en international aftale hos dem, hvorfor dele det ud på 2 indløsere ? 

ps. meget få butikker oplyser om det ikke er dankort delen de trækker på, men de holder sig ikke tilbage med at bruge dankort logoet eller visa/dankort logoet, det er i mine øjene vildledning overhovdet at bruge dankort logoet eller visa/dankort logoet hvis man ikke har en dankort indløsnings aftale, da en butik uden dankort indløsningsaftale ikke kan trække på dankort delen så bør de helt undlade at benytte dankort logoet og visa/dankort logoet, det er vildledning i mine øjne.! 

Tilmeldt 18. Mar 14
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 10:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,3 stjerner givet af 3 person

Jo, hvis man gerne vil vente i 8+ uger på et tilbud, betale 2,95% i gebryr og i nogle tilfælde blive afregnet efter 28 bankdage og blive bedt om at stille sikkerhed i form af bankgaranti, så er Teller (Nets) da absolut en mulighed for de internationale kort.

Mvh

Svend Erik Andersen

Tilmeldt 28. Sep 11
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 10:54
Hvor mange stjerner giver du? :

MRM:
så hvis man aligevel skal søge nets om en dankort aftale så kan man jo ligeså godt også tage en international aftale hos dem, hvorfor dele det ud på 2 indløsere ? 

Det kan du have ret i, rent teknisk står Nets for dankortet og Teller (datterselskab) står for de udenlandske kort. Problemet er at de tager 4-6-8 uger om at behandle din ansøgning, de webshops som har haft ewire og lever 100% af nethandel kan ikke bare lukke forretningen i op til 2 måneder, derfor skal der findes et alternativ her og nu. På længere sigt kan man så vælge Nets/Teller.

MRM:
ps. meget få butikker oplyser om det ikke er dankort delen de trækker på, men de holder sig ikke tilbage med at bruge dankort logoet eller visa/dankort logoet, det er i mine øjene vildledning overhovdet at bruge dankort logoet eller visa/dankort logoet hvis man ikke har en dankort indløsnings aftale, da en butik uden dankort indløsningsaftale ikke kan trække på dankort delen så bør de helt undlade at benytte dankort logoet og visa/dankort logoet, det er vildledning i mine øjne.!

Den er svær synes jeg, netop fordi webshoppen KAN tage imod dit visa/dankort. Hvis shoppen ellers tydeligt oplyser gebyrer osv. så synes jeg den holder. Det "rene" dankort uden visa delen udgør kun ca 15% af kortene i dag og er svagt faldende, så også derfor. 

Tilmeldt 7. Oct 09
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 10:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Har lige snakket med finanstilsynet, de ved ikke lige hvad Ewire er og dem der har med betalings systemer at gøre er på påskeferie... Ewire selv er ikke kommet med nogen informationer her mandag formiddag og deres telefon siger konstant at der ikke er nogen ledige medarbejdere..


Nogen der har mere information om Ewires lukning ?  

Tilmeldt 28. Sep 11
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 10:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Svend Erik Andersen:

Jo, hvis man gerne vil vente i 8+ uger på et tilbud, betale 2,95% i gebryr og i nogle tilfælde blive afregnet efter 28 bankdage og blive bedt om at stille sikkerhed i form af bankgaranti, så er Teller (Nets) da absolut en mulighed for de internationale kort.

Mvh

Svend Erik Andersen

 

Ja det er ikke godt nok simpelthen.

Tilmeldt 18. Mar 14
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 10:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det kan man, men jeg har ikke hørt om nogen, der frivilligt er gået tilbage til Teller, når de har haft en bedre løsning et andet sted.

 

Mvh

Svend Erik Andersen

Tilmeldt 29. Oct 13
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 10:59
Hvor mange stjerner giver du? :

http://epn.dk/teknologi2/branchen/ECE6639914/lukning-af-onlinebetalingsvirksomheden-ewire-truer-dens-kunder/

Tilmeldt 7. Oct 09
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 11:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Den EPN nyhed er fra weekenden af og den er delt flere gange herinde, er der nogen der har noget friskt information ? 

Tilmeldt 28. Sep 11
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 11:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du også penge ude at svømme ved ewire MRM?

Side 24 ud af 49 (488 indlæg)