Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vi interviewer startup'en Meebox, Hvad skal vi spørge dem om?

Side 3 ud af 3 (24 indlæg)
Fra København S
Tilmeldt 6. Nov 09
Indlæg ialt: 1364
Skrevet kl. 15:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Michael:

Niels Ryding Olsson:
Er der ingen der har spørgsmål til Meebox? 

Hvordan går det med at proppe for mange kunder ind på hver server ?

Hvordan er det lige med erstatning til jeres kunder når noget går galt hos jer ?.

Hvorfor har i one click installer af webshops på jeres billige webhoteller når i alligevel fraråder jeres kunder at bruge det ?.

Hvorfor skal man altid igennem flere forskellige medarbejder i jeres kundeservice fordi den første man snakker med aldrig kender svaret alligevel ?.

Hvorfor er det nemmere at få fat i jer på Amino end jeres egen side ?.

Hvorfor bekendgjorde i jeres sidste prisforhøjelse først på Amino, for derefter at fortælle kunderne det direkte ?.

Haft en dårlig oplevelse med Meebox? :)

Get your customers to be fans! Collect, display and engage. Go to DUCKSUITE and sign up for early access.

Fra København
Tilmeldt 5. Oct 11
Indlæg ialt: 399
Skrevet kl. 16:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Fra København
Tilmeldt 5. Oct 11
Indlæg ialt: 399
Skrevet kl. 15:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er iøvrigt muligt at stille ekstra spørgsmål til Patrick fra Meebox i kommentarene under videoen, så vil han besvare dem løbende: http://www.amino.dk/tv/meebox 

God fornøjelse Smile

Fra København
Tilmeldt 21. Apr 09
Indlæg ialt: 539
Skrevet kl. 20:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg har lovet at svare på nogle af de spørgsmål, som ikke blev dækket i interviewet. Det kan i øvrigt ses her, hvor at eventuelt nye spørgsmål også er velkomne: http://www.amino.dk/tv/meebox

changethegame:

Bedste/dårligste investeringer?

Bedste investeringer er vores medarbejdere og nuværende infrastruktur. Vi fandt ud af at det langsigtet var en "dårlig investering" at leje vores udstyr, så det må nok have været den dårligste i firmaets levetid.

Michael:

Hvordan er det lige med erstatning til jeres kunder når noget går galt hos jer ?.

Hvorfor har i one click installer af webshops på jeres billige webhoteller når i alligevel fraråder jeres kunder at bruge det ?.

Hvorfor skal man altid igennem flere forskellige medarbejder i jeres kundeservice fordi den første man snakker med aldrig kender svaret alligevel ?.

Hvorfor er det nemmere at få fat i jer på Amino end jeres egen side ?.

Hvorfor bekendgjorde i jeres sidste prisforhøjelse først på Amino, for derefter at fortælle kunderne det direkte ?.

Erstatning er som det står beskrevet i forretningsbetingelserne. Det er klart, at når vi har lavet nogle fejl (som selvfølgelig sker for alle), som har været til gene for vores kunder, så har vi også kompenseret vores kunder.

Vi vil ikke bestemme om du må installere en applikation eller ej på dit webhotel - det er op til dig. Men vi fraråder f.eks. at installere nogle tunge webshop-applikationer på vores billigste løsninger, da de ikke er egnet til det. Men derfor skal du stadigvæk have muligheden.

Det du nok mener, er at du typisk rammer en first-line supporter som - hvis dit spørgsmål har en ekstraordinær teknisk karakter - vil forsøge at give et svar, og er det ikke muligt, så koble en tekniker på sagen. Det er vidst meget normalt i de fleste virksomheder.

Det er ikke nemmere at få fat i os på Amino, end det er på vores egen support-kanal. Jeg ved ikke, hvorfor at du har den opfattelse.

Da vi annoncerede prisændringer, så kom de ud på mail til alle kunder først. Derfra var nogle kunder inde og debattere de prisændringer på Amino. Men det er forkert, at vi annoncerede/bekendtgjorde vores prisændringer på Amino først.

Lundsby:

Hvilket tanker har de omkring fremtiden Cloud og den spåede konsolideringen af hosting markedet, hvor ser de Meebox?

Hvad er gennemsnitslønningen i Meebox, jeg så et 2012 regnskab med en bruttofortjeneste på ca. 600 og i start 2013 var de 10 ansatte. Har de fået/tilført penge udefra eller hvad gør de for at få ansatte så billigt.

Cloud er vores store satsning, som man også kommer til at se mere henover sommer. Konsolidering? Det er bestemt i gang, og jeg tror personligt at det medbringer flere fordele end ulemper til markedet.

Som det også er blevet sagt i interviewet, så er det regnskabsteknisk at det ser "mærkeligt" ud. Vores faktiske lønbudget er totalt set større end det fremgår.

Vi har kun vækstet organisk indtil nu.

Cap'n Halfdan Timm:

Hvordan er det at lave kundeservice i en virksomhed, hvor kunderne kan ødelægge deres eget site og derefter give jeres server skylden?

Det må da kræve noget 'specielt'. :-)

Det kan til tider være noget af en udfordring. Mange gange besværliggøres det ved, at der ikke er noget super konkret at forholde sig til. Jeg synes dog, at vi er gode til at finde ordenligt løsninger. Og det sætter bare en streg under hvorfor backup er vigtig fra både udbyder og kundes side af.

søren feltved:

Jeg kunne godt tænke mig og spørge meebox om, hvorfor indhold forsvinder fra forskellige blogs.

Og hvorfor de kun kan sige man skal kontakte en programmør. 

Og så kunne jeg også godt tænke mig og høre hvorfor deres server ikke kan køre wordpress uden og slette hele bloggen sådan cirka hver 3 måned. 

Der kan være mange årsager til at indhold forsvinder. Det vi typisk ser er, at man har f.eks. en WordPress med et udnyttet sikkerhedshul eller en FTP-konto der er "overtaget" af ondsindede mennesker. Så længe at webhoteller virker efter hensigten, så opfordrer vi altid til at man kontakter f.eks. en programmør.

--------------------

Jeg tager flere spørgsmål senere. :-)

Side 3 ud af 3 (24 indlæg)