Mit svar er udelukkende baseret på andre kilder og ikke min egen viden eller erfaring, men håber det kan hjælpe alligevel.
Baseret på følgende link anbefales det at benytte et .dk domæne hvis indholdet er rettet mod danskere, da disse som udgangspunkt vil have en fordel i forhold til andre typer domæner. Det er dog muligt via Google Webmaster tool at definere at indholdet på f.eks. et .com domæne er rettet mod danskere:
Problemet er at websitet skal fokusere på mange lande og derved bliver det meget omstændigt at skulle eje 10 lande-domæner og have det samme indhold liggende på 10 forskellige servers.
Kan man fortælle Google at mycompany.com/dk er henvendt til danskerne og mycompany.com/se til svenskerne f.eks.?
Hvad gør et selskab som Airbnb? Ved godt de har et .dk domæne, men laves der så SEO seperat på det domæne i stedet for deres primære .com? Og har de forskellige servere til at stå hvert sted og hvordan holdes disse synkroniseret?
Det jeg har gjort er at jeg har lagt landekoder ind som subdomæne. Det gjorde jeg på en kundes .eu domæne og de beholdt så .com til engelsk og .dk til dansk.
Deres .eu domæne bliver brugt til fransk og tysk (fr.domæne.eu og de.domæne.eu)