Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

låne fra udland

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Jan 06
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 11:02
Hvor mange stjerner giver du? :

hej

er der nogen kan hjælpe mig , jeg har sørgete forskellige banken her i dk , men jeg kunne ikke låne penge til op starte en vireksomhed . jeg kunne godt tænke mig at låne peng  fra udlande . jeg vil gerne ved om , hvordan er reglenre , når man låne peng fra udland.
1.skal man betale moms for beløbe når man låne fra udland?
2. hvis man låne for eksample 50000 kr , hvad mgete er skat for den beløbe .?
3. jeg låne ikke kontant , jeg vil importe varer med sådan beløbe .
 
Tak , håber De kan forståe fordi jeg er ikke så god til dansk.
 
Fra Vanløse
Tilmeldt 9. Apr 05
Indlæg ialt: 1798
Skrevet kl. 14:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du ikke kan låne 50.000 kroner i danmark, så ville jeg nok vente lidt med at blive selvstændig og få sparet lidt penge op!

Det er helt umuligt at skaffe en virksomhed, hvis ikke har bare en lille smule kapital selv til at starte med!
 
/Brian
Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 14:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Ud fra dine spørgsmål at dømme vil det ihvertfald være en god ide at du har noget rådgivning/bistand med i forbindelse med opstarten

 
Du betaler ikke moms eller skat af lån. Det er ikke penge du tjener men penge du låner. Det gælder uanset om du låner i Danmark eller udlandet.   Den eneste forskel på at låne i udlandet contra DK er at du låner i udenlandsk valuta. Du kan muligvis få en lavere rente men har så også en kursrisiko. Særligt hvis du låner i japanske yen, hvorimod risikoen ved at låne i Euro stort set er 0 på grund af fastkronepolitikken hvor den danske krone lægger sig op ad euroen.    
 
Hvorfor vil du iøvrigt have en bank til at yde lånet hvis du kan låne pengene som varekredit hos dem du køber varerne hos ? 
 
 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Fra Lissabon
Tilmeldt 27. Jul 05
Indlæg ialt: 792
Skrevet kl. 14:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 1/30/2006 2:07:32 PM Forfatter: Briian

Det er helt umuligt at skaffe en virksomhed, hvis ikke har bare en lille smule kapital selv til at starte med!

/Brian

 
Hvis ovenstående betyder "Det er helt umuligt at starte en virksomhed...", så er jeg bestemt ikke enig. Det er skam muligt, hvis man er kreativ nok.
Fra Vanløse
Tilmeldt 9. Apr 05
Indlæg ialt: 1798
Skrevet kl. 15:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg mener også at det er muligt at starte en virksomhed uden kapital, men mener dog også at det er klogest/nemmest at have lidt på kistebunden, når man går igang!

Så kan det også være nemmere at få banken til at låne dig resten...

Tilmeldt 25. Jan 06
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 20:56
Hvor mange stjerner giver du? :

nej , jeg låner ikke kontant  , jeg vil importer varer på deres kapitale her til DK og sælger dem her i DK.

en anden ting , du sagde at man skale lave rente på de beløbe ,så hvor meget er rente ?
 
TAK ,,,
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)