Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Feedback: Ny bedømmelsesside

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Aarhus C
Tilmeldt 9. Sep 10
Indlæg ialt: 140
Skrevet kl. 08:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har netop lanceret mit nye projekt, Lejendom.dk.

Jeg kunne godt bruge lidt feedback på selve siden, og evt. konceptet.

Det skal siges, at siden ikke er helt færdig endnu, men den er fuldt funktionel.

Ting som mangler:

- Det resterende SEO

- Få lagt det sidste tekst på siden

- 3 ikoner (thumbnails)

- Menulogoet i toppen bliver nogle gange vist forkert i Safari browseren.

- Ændre CTA knapper på forsiden

- Mere synligt søgefelt / Søgefelt i slideren

Så det må I gerne se bort fra.

Lidt om konceptet:

Lejendom.dk er en ny bedømmelsesportal, som skal hjælpe med, at skabe dialog mellem lejere og udlejere. Endvidere er ønsket, at brugernes anmeldelser skal hjælpe med, at skabe en gennemsigtighed på lejeboligmarkedet, og fremhæve de udlejere som er gode og troværdige, samt fremhæve de udlejere, som måske har brug for at få udpeget de fokusområder, hvor de skal være bedre til at hjælpe lejerne, og dermed øge deres tilfredshed omkring lejemålet.

Udover at bruge anmeldelserne til at skabe gennemsigtighed på lejeboligmarkedet, vil jeg også benytte dem til statistik og analyser. Jeg vil gerne belyse, om der er en sammenhæng mellem udlejernes måde at agere på og prisen man betaler for lejemålet. Får folk, hvad de betaler for? Og er der forskel på udlejernes serviceniveau og lejemålets kvalitet i storbyerne kontra de mindre byer rundt omkring i landet. 

Det skal lige siges, at siden er non-profit og fuldstændig gratis at benytte.

Som sagt, så håber jeg, at I kan give mig lidt feedback på hjemmesiden og eventuelt konceptet.

På forhånd tak,

J.Løhde

Anmeld og bedøm din udlejer på: Lejendom.dk

Tilmeldt 15. Sep 09
Indlæg ialt: 78
Fra  MJ Skrevet kl. 09:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Umiddelbart en god idé - En slags Trustpilot for udlejere. Jeg har selv haft problemer med en udlejer tidligere og mener derfor en værktøj som dette er en kærkommen nødvendighed.

Om der findes konkurrenter og hvordan de er ifht. til din side ved jeg dog ikke.

Som jeg umiddelbart forestiller mig det, har jeg svært ved at se at portalen kan bruges til at skabe dialog mellem lejer og udlejer, hvis de ikke allerede har noget med hinanden at gøre. En lejer vil jo kigge på boligportalerne og tage kontakten derigennem (med mindre de selvfølgelig ikke vil betale for boligsøgepakkerne hos boligportalerne og ved de kan gå til din side og finde kontakt-info). Men mig bekendt står der af samme årsag ikke navn på udlejere på boligsiderne.

Founder af hikingwebsitet www.trail17.com

Fra Aarhus C
Tilmeldt 9. Sep 10
Indlæg ialt: 140
Skrevet kl. 09:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mark.

Tak for din kommentar.

Mark Jensen:

Som jeg umiddelbart forestiller mig det, har jeg svært ved at se at portalen kan bruges til at skabe dialog mellem lejer og udlejer, hvis de ikke allerede har noget med hinanden at gøre. En lejer vil jo kigge på boligportalerne og tage kontakten derigennem (med mindre de selvfølgelig ikke vil betale for boligsøgepakkerne hos boligportalerne og ved de kan gå til din side og finde kontakt-info). Men mig bekendt står der af samme årsag ikke navn på udlejere på boligsiderne.

Jeg tror ikke, at jeg fik forklaret mig ordentligt. Det er ikke meningen, at folk skal kontakte udlejerne på Lejendom med henblik på, at skaffe en ny lejlighed. Det overlader jeg til de andre boligsider. Som du selv siger, så skal det ses som en slags Trustpilot for udlejere. Dialogen opstår, ligesom den opstår på Trustpilot, når en lejer anmelder og bedømmer den pågældende udlejer. Derefter har udlejeren mulighed for, at kommentere på anmeldelsen, og komme med hans/hendes syn på sagen og deri opstår dialogen.

Hvad angår udlejernes svarmuligheder, så arbejder jeg på et system, hvor udlejerne kan gå ind og svare direkte på anmeldelsen - i stedet for det system (hvis man overhovedet kan kalde det et system) siden har nu .

Anmeld og bedøm din udlejer på: Lejendom.dk

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 09:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Burde der så ikke også være en mulighed for udlejerne, at bedømme lejerne sådan, at andre udlejere ikke får de folk ind som ødelægger boligerne?

Det går vel begge veje?

Ellers et fornuftig koncept og tror nok du skal få succes med det.

Fra Aarhus C
Tilmeldt 9. Sep 10
Indlæg ialt: 140
Skrevet kl. 09:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kristian.

Tak for din kommentar.

Kristian Konradsen:

Burde der så ikke også være en mulighed for udlejerne, at bedømme lejerne sådan, at andre udlejere ikke får de folk ind som ødelægger boligerne?

Det går vel begge veje?

Ellers et fornuftig koncept og tror nok du skal få succes med det.

Jeg har tænkt over den mulighed, og er i gang med at arbejde på, hvordan og hvorledes det eventuelt skulle skrues sammen. Så forhåbentlig kan jeg præsentere den funktion i version 2 af Lejendom.

Anmeld og bedøm din udlejer på: Lejendom.dk

Fra Aarhus C
Tilmeldt 9. Sep 10
Indlæg ialt: 140
Skrevet kl. 16:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Andre der har lyst til at komme med lidt feedback?

Anmeld og bedøm din udlejer på: Lejendom.dk

Fra Bedsted
Tilmeldt 20. Jan 10
Indlæg ialt: 207
Fra  TP CON Skrevet kl. 17:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

J. Løhde:
Andre der har lyst til at komme med lidt feedback?

Fra din hjemmeside:
Alle meninger som er tilkendegivet her, kommer fra den respektive bruger. Lejendom.dk hverken deler eller holder noget ansvar for meningstilkendegivelser om den pågældende udlejer. Ønsker du som udlejer at kommentere på anmeldelsen, kan du kontakte Lejendom.dk 
her.

Straffelovens paragraf 267:
 Den, som krænker en andens ære ved fornærmelige ord eller handlinger eller ved at fremsætte eller udbrede sigtelser for et forhold, der er egnet til at nedsætte den fornærmede i medborgeres agtelse, straffes med bøde eller fængsel indtil 4 måneder.

Jeg mener du er ude på særdeles tynd is, læg mærke til " eller udbrede...". Du kan ikke, efter min bedste overbevisning, stille krav om at en der bliver udsat for injurier på din hjemmeside skal kontakte dig for at bevise sin uskyld! Det er således, at den der "fremsætter eller udbreder" skal have deres dokumentation iorden (for at påstande i givet er sande), det ikke omvendt! Og det hjælper altså ikke en tøddel at du skriver "holder ikke noget ansvar", det er altså ikke noget du bestemmer selv.

  

Fra Aarhus C
Tilmeldt 9. Sep 10
Indlæg ialt: 140
Skrevet kl. 17:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tom.

Tak for din kommentar.

Netop til dette punkt har jeg fået hjælp fra en advokat, som har fortalt mig, hvordan jeg står stillet i sådanne sager. Det ændrer dog ikke på, at jeg nok skal have omskrevet det, som står på siden nu.

Anmeld og bedøm din udlejer på: Lejendom.dk

Fra Bedsted
Tilmeldt 20. Jan 10
Indlæg ialt: 207
Fra  TP CON Skrevet kl. 19:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Ja, men det er så ligemeget om du skriver det om eller ej. Du har også en tekst med at man kan kontakte dig, hvis man vil imødegå en anmeldelse, jeg går udfra at du dermed mener, at fordi du har en sådan "facilitet", så er du uden ansvar. Jeg tror bestemt ikke den holder, fordi sagen er, at ved at stille en platform til fri og gratis rådighed for anmeldere, så er det dig der udbreder evt. injurier og dermed er du part i et evt. søgsmål. Jeg ville aldrig gøre det, altså henvende mig til dig hvis det var mig der var udsat for injurier på din side,  jeg ved godt at det er meget "moderne", se f.eks debatten om trustpilot her på Amino, men den holder altså ikke. Du kan ikke, uden ansvar, medvirke til et brud på injurie paragrafferne, uanset hvad du skriver. Du kan ikke forlange, på nogen måde, at en du har udbredt injurier om, skal kontakte dig, fordi det er dig der er en medvirkende potentiel lovbryder (vi forudsætter selvfølgelig klokkeklare injurier fremsat af en anmelder) ved at udbrede. 
Brud på lov anmelder man et sted, hos politiet, eller man går til sin advokat og tager sagen den vej. Du har ansvar for udbredelse ved at stille din hjemmeside til rådighed. Om din hjemmeside, der har som formål netop at anmelde, er en skærpende omstændighed skal jeg ikke kunne sige, men jeg kan ikke forestille mig at det er en formildende omstændighed. Jeg tror du skal tænke dig grundigt om, det er måske idealistisk af dig at stille en anmelderside til rådighed, men jeg ville nok lige vende med din advokat hvad der kan ske i en retssag, hvis en anmeldt udlejer er udsat for injurier, har dokumentation på det og ryger "i flæsket" på dig. Du kan ikke kræve, at den omstændighed at en anmeldt udlejer "kan kontakte dig" gør at du er uskyldig, den tror jeg ikke holder, du kan ikke sætte reglerne, når du selv er part (i kraft at udbredelsen) og alene den omstændighed at du offentliggør på din side, INDEN en du er medvirkende til at beskylde for noget vedkommende ikke har gjort, er vist heller ikke en formidlende omstændighed, for skaden er jo principielt sket i det øjeblik den bringes.

 

  

Fra Aarhus C
Tilmeldt 9. Sep 10
Indlæg ialt: 140
Skrevet kl. 19:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Igen, tak for din kommentar, og fordi du tager dig tid til at skrive så uddybende et svar.

Det har helt klart givet nogle ting til eftertanke, og jeg vil kontakte min advokat imorgen.

Jeg prøver selvfølgelig på ingen måde at undgå den danske lovgivning, og trods de ansvarsfraskrivelser jeg har lavet, vil jeg heller ikke løbe fra ansvaret. Heller ikke med min facilitet, hvor udlejerne kan kontakte mig. Det er bare en mulighed, som er tilstede, indtil hele systemet bag hjemmesiden er lavet færdig, og er klar til at udlejerne kan oprette sig og svare på anmeldelserne.

Jeg har også fulgt skarpt med i Trustpilot-debatten her på Amino, og prøver at forholde mig til de forslag/idéer/tanker, som folk kommer med.

Men som sagt, dine svar giver stof til eftertanke, og der er helt sikkert noget mere, som jeg er nødt til at få styr på.  Som skrevet før; jeg takker mange gange for, at du har taget tid til at skrive det.

Anmeld og bedøm din udlejer på: Lejendom.dk

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)