Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import af varer fra Kina - fragt og told

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. May 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 18:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har igennem alibaba fundet en forhandler/fabrik, hvor jeg har taget direkte kontakt med forhandleren igennem deres hjemmeside, i stedet for igennem alibaba. Varerene jeg skal købe, har jeg forhandlet, at de skal komme med skib til en fragt på $100, forsøger de at snyde mig?

Jeg er dog i tvivl vedr. told ved import fra et 3. land, og jeg synes ikke rigtig, at jeg kan finde et konkret svar på det. Hvordan regner man den præcise toldpris ud?

Desuden kunne jeg rigtig godt tænke mig erfaringer med import fra Kina - Har i oplevet at blive fuldstændig snydt?


Tak på forhånd.

Tilmeldt 9. Feb 13
Indlæg ialt: 91
Skrevet kl. 18:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan kan det være at du ikke gøre det via Alibaba nu når du ikke har bestilt noget fra leverandør før?

Jeg har som privat person et par gange handlet hos Alixpress og der har der ikke været nogle problemer. Dog har jeg oplevet 2 gange, at have fået mail fra alixpress, at jeg ikke skal foretage køb hos en given leverandør, da de har lukket hans profil pga svindel.

Men jeg har ikke personlig oplevet at blive snydt fra Alixpress.

Måske burde du til at starte med at bestille fra Alixpress istedet for Alibaba, da du har sikret dig i at få dine penge retur fra Alixpress hvis du bliver snydt

Tilmeldt 7. May 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 18:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg får også en betydeligt dårligere stk. pris, hvis jeg bestiller igennem AliExpress.

Jeg har læst mig frem til herinde, at det er vigtigt, at gå direkte igennem forhandlerens hjemmeside, fremfor at forhandle igennem alibaba.

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 19:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Du øger din risiko ved køb direkte ved køber, om end det er selvfølgelig dit valg.

Det er svært at sige det store om prisen, når man ikke kender til varen eller mængden. Nuvel, det lyder ikke som om, at du har fået en FOB-pris. Derimod lyder det som noget prepaid, hvor du bliver opkrævet en større udgift i dansk havn.

Du kan sagtens blive snydt, men du kan begrænse din risiko, hvis du tænker dig om.

Tilmeldt 9. Feb 13
Indlæg ialt: 91
Skrevet kl. 19:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Alixpress er selvfølgelig dyrere, men har du prøvet at forhandle med dem om en pris?

Tilmeldt 7. May 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 20:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Det vil jeg forsøge :).

Har i nogen idé om hvordan man tolden udregnes for erhverv?

Tilmeldt 5. May 14
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 20:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan ikke se hvordan vi nogensinde skulle bedømme om firmaet er ved at snyde dig, ud fra at det eneste du oplyser er at dine varer fragtes med skib og omkostningerne hertil er $100 ??

Told skal du ind og se på den varegruppe du bestiller. Det er forskelligt alt efter hvad du bestiller.

Jeg har før bestilt fra Kina uden problemer. Ved alibaba er der bl.a. diverse certifikater sælgerne kan få, så du kan se hvor troværdige de måtte være. 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)