Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Afståelse

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Jan 06
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 17:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er ny debattør er på amino og vil i den forbindelse gerne lave mit førte indlæg.
 
Jeg har et par spørgsmål angående køb og salg af erhvervslejemål.
 
Når man beder om afståelse, lad os sige en million kroner, er den så til forhandling? Hvor låner man til afståelse og til hvilken rente og vilkår?
 
Hvorfor er de fleste erhvervslejemål altid til leje? Er der ikke et marked for at købe erhvervslokaler.
 
I øvrigt savner jeg lidt debat inden for cafe og restaurations branchen. Har ikke indtrykket af at der er så mange aminoer fra den branche.
Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 17:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 166
Skrevet kl. 18:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Afståelse eller nøglepenge er som næsten alt andet naturligvis til forhandling. Men det er klart at meget attraktive lejemål er efterspurgte og derfor vil der i disse tilfælde ikke være plads til at forhandle om den helt store margin.
Afståelsen er et immaterielt aktiv som naturligvis har en værdi. Hvis det er en highstreet ejendom, så kommer pengene ind igen eller du kan tjene på at have haft rettigheden til lejemålet. Finansiering kan ske gennem banken, og det foregår på de vilkår som naturligvis passer profilen af den virksomhed du vil starte op.
Der er et marked for butikslokaler/restuarationer stykket ud som erhvervsejerlejligheder typisk, men igen hænger pris, størrelse og beliggenhed sammen. Sådan en kan finansieres som enhver anden erhvervsejendom med et 60% realkreditlån.
Der er ikke mange på markedet p.t., men der er generelt ikke mange attraktive danske erhvervsejendomme på markedet lige nu. Markedet styres af professionelle investorer, som ikke sælger før vækstkurven vender på ejendomsmarkedet.
 
JH
Side 1 ud af 1 (3 indlæg)