Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Idéer til linkbuilding for side med festkager

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. May 14
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 11:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer

Jeg søger efter idéer til linkbuilding af hjemmesiden bakingwithlove.dk. Vi fremstiller flotte og personlige festkager til alle fester og arrangementer.

Har overvejet en blog om festkager, men ved ikke rigtig hvad jeg skulle skrive om og hvordan jeg så skulle lave linkbuilding til den blog.

Nogle gode idéer eller andre tips og tricks?

Tusind tak!

Tilmeldt 8. Apr 14
Indlæg ialt: 37
Fra  Cataclysm-WoW.com Skrevet kl. 21:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er jeg ikke ekspert inde for dette område, og jeg er også selv i gang med at få noget linkbuilding i gang på min egen side, men jeg ville nok prøve at finde sider, blogs eller forums eller ligende, som har lidt det samme tema, og f.eks. have et signature under med side navn, som jo også tæller (Hvis siden tillader det) :) 

Det er ihvertfald sådan jeg går efter det, da jeg får linkbuilding fra sider der lidt har det samme tema, som mit. 

Håber det kunne bruges selvom jeg ikke ved utroligt meget om det ;)

Fra Jyllinge
Tilmeldt 19. Jun 12
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 22:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Linkbuilding er et svært emne, der er skrevet mange bøger om. Ikke destomindre - her et kort svar.

En god (og meget simpel!) strategi til at få links er at kontakte andre webmastere og spørge, om de vil linke til dig. Mange vil ikke svare, men hvis du har en ordentlig hjemmeside, (og det har du ;) ) kan du sikkert komme til at være heldig. Et godt sted at starte, er at finde ud af, hvem der linker til dine konkurrenter. Det kan du eksempelvis gøre med Majestic's Link Checker: (http://www.majesticseo.com)

Lidt mere konkret, kan du også gå ind på forskellige "linkkataloger" og melde siden til. Værdien af linket er ikke nødvendigvis stor, men kan tilføre en del diversitet til din linkprofil. Du skal også huske ikke kun at linke med en slags ankerteskt, men skifte i mellem flere forskellige.

Kommentarer og forumsignaturer er også en helt og aldeles god metode - husk dog, at det fleste blog- og forumlinks er no-follow, hvilket kan gøre deres værdi lidt mindre.

Angående din blog vil jeg helt sikkert også anbefale det! Kunne skrive artikler om tips og tricks til at pynte sin kage, hvilket udstyr i bruger - det er kun fantasien, der sætter grænsen. 

Håber du får succes! 

/Kalle

Tilmeldt 7. May 14
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 14:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svarene.

Jeg arbejder lidt videre med det :)

Fra København
Tilmeldt 21. Sep 07
Indlæg ialt: 207
Fra  BizzBuzz Skrevet kl. 15:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Diana

Jeg synes klart, at du skal lave en blog. Der er masser af spørgsmål derude om festkager. Du skal lave svarene. Og det skal være af en sådan kvalitet, at andre vil linke til det. Der må være masser af tråde på mommy blogs om inspiration til kage til børnefødselsdagen etc.
Du behøver ikke publicere en masse nyt indhold hele tiden - det er ikke en avis med daglige nyheder. Bare sørg for at det indlæg du skriver, laver video til, pdf med opskrift etc. er den ultimative/mest originale/sjoveste opskrift til en god børnefødselsdagskage.

Og når du har lavet indhold er du halvvejs. Derfra skal du ud og bede om links fra relevante sites, deltag i debatten på mommy fora med dit link. Du må endeligt ikke gå ud fra at dit indhold automatisk bliver fundet og linket til

Fra Næstved
Tilmeldt 11. Feb 08
Indlæg ialt: 1859
Skrevet kl. 08:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)