Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SYnspunkter, lovgivning, osv. søges i forhold til Informationer.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Dec 06
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 18:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg søger lidt(AL) information i forhold til lovgivning omkring informationer og det at vider give informationer......

Efter MIN overbevisning burde AL information være FRI. Men som sagt, så er jeg ikke inde i det lovgivnings mæssige. Kan dog blot se folk fra flere steder i verden, blive anklaget/slæbt i retten for at Afsløre div. Embedsmænd, politikere, offentlige ansatte, osv. osv. osv. i at misbruge, lyve, og generelt ikke udføre det job som de har lagt ed på at udføre.!

Og i større grad en MedieVerden(her i blandt den danske), som ønsker(nok via pres fra bestyrelser osv.) at fremvise verden på en FALSK og UÆRLIG måde, set ud fra at netop DE, burde videregive sandheden, og ikke publicere nyheder til egen fordel(bestyrelser osv.). Jeg er da MEGET nysgerrig i lovgivning på dette område, så evt. hjælp, rådgivning, links, samtaler osv. er MERE end velkommen.

På Forhånd tak

Dennis

Fra København
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 171
Fra  LichtenbergPress Skrevet kl. 20:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Dennis, det er et meget stort område, som er reguleret af masser lovgivning. Alene pressens regler for behandling af informationer er et forskningsfelt man kan bruge et liv på at dykke ned i. 

Det vil være nemmere, hvis du har nogle mere konkrete spørgsmål, så kan jeg måske hjælpe. Jeg synes nemlig også det er et meget spændende område :-) 

Tilmeldt 30. Dec 06
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 13:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Hans.

Spændene er nok så meget sagt, i en tid hvor der eksistere mørklægnings love, nød løgne, osv, osv. så finder jeg det mere, Foruroligende, end spændene. :-) Men det er bare mig. Jamen jeg tænker fx på at når jeg sidder foran computeren og surfer rundt på al verdens nyheds sider og nyheds kanaler, så tænker jeg tit, må man, copy, og så på en anden evt hjemmeside, paste, eller skal man så lave en slags tekst/video hvor man forklare hvad msn mener nyheden er og så vise det i slideshow med billeder/screenshot af de nyheder/informationer man mener ALLE burde have adgang til for at danne sig et helt billede af hvad der foregår, i Danmark, i EU og verden rundt?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)