Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb af vare i EU land, direkte forsendelse til udland/skib i udenrigsfart

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Dec 17
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 16:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg har købt en vare i Tyskland, som derfra sendes direkte til Chile og ombord på et skib i udenrigsfart.

Skal jeg bogføre fakturen og betale 25% indgående moms? Efterfølgende fakturer jeg min kunde uden moms, for derefter at få moms refusion?

Eller kan købet/salget helt foregå uden moms når varen aldrig kommer til Danmark?

Mvh Jesper

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 19:12
Hvor mange stjerner giver du? :

JesperAndersen85:
Skal jeg bogføre fakturen og betale 25% indgående moms

Bed B2B køn indenfor EU skal sælger ikke opkræve at moms, forudsat at varen forlader sælger land. Ligeledes skal du har gyldigt moms nr.

Salg til 3. lande er altid uden moms. 

Ved eksport skal du være eksportør registreret. om SKAT (told) kan håndtere at varen ikke udfortoldes fra DK må du spørge SKAT om.  

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Der må tages udgangspunkt i de leveringsbetingelser som er aftalt med det tyske firma. Hvornår overgår ejendomsretten til trådstarter? Kan det tyske firma levere uden moms? Hvis ikke tungen holdes lige i munden så kan man let komme i en situation, hvor der skal ske momsregistrering i Tyskland......

Tilmeldt 18. Jan 18
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 02:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er egentligt meget simpelt. Hvis varerne leveres udenfor Danmark og din faktura også sendes til udlandet er handlen momsfri. 

Hvis varerne leveres uden for Danmark, men du sender en faktura til et momsregistreret firma i Danmark skal du påføre 25% moms på regningen. 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)