Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lukke ApS med gæld?

Side 2 ud af 3 (29 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 3 person

Hej Ravn.

Vil du have resultater og facts og proff behandling - så er KGN den eneste der kan bringe dette.

Tror du på google osv - er du blot endnu en typisk amino deltager - snak og google.....og intet sker.

For 1000 dkk kan jeg på 123.dk lave et link om alle personer - og sige og skrive alt muligt lort og injue osv.

Morten 

Tilmeldt 20. Apr 18
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 18:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Morten.

Nu er det jo en solid artikel fra Finans.dk og ikke fra dagens.dk eller andet utroværdigt medie.

Jeg er personligt glad for Ravns indspark.

Mvh.

Morten.

Tilmeldt 20. Apr 18
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 16:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John.

Jeg har vendt situationen med vores revisor (Deloitte).

Her er hvad de sagde.

"Tænker I blot at afmelde direktøren og lade selskabet tvangsopløse? Så vidt jeg er orienteret, så vil staten forsøge at videresende omkostningerne forbundet med en tvangsopløsning til seneste ansvarlige ledelse og/eller anpartshaverne, så det er – såvidt jeg ved - ikke længere den billigste måde at lukke et selskab.

 Den billigste reglementerede vej er, at lade selskabet lukke ned med en betalingserklæring jf. SEL § 216, hvor I afmelder selskabet for sine forpligtelser overfor SKAT (afmeldelse af momsregistrering, A-skatter, ATP mv.), indsender selskabsselvangivelse for 2018 til SKAT og anmoder SKAT om en skattekvittance. Det tager pt. ca. 5 måneder at få denne skattekvittance fra SKAT. Når den er modtaget, skal I sammen med skattekvittancen indsende erklæring til Erhvervsstyrelsen, hvor I indestår for eventuelle krav og at alle kreditorer har fået deres penge og at selskabet på den baggrund lukkes ned. Hvis det gøres inden fristen for indsendelse af årsrapporten for 2017/18 (30/11-2018), så skal der ikke indsendes flere regnskaber mv. I vil langt hen ad vejen kunne gøre meget af dette selv, men ønsker I vores assistance herom, så vil vi fakturere jer efter medgået tid og det plejer at beløbe sig til omkring 10.000-15.000 kr + moms.

 Der er også den mere formelle likvidation, hvor der skal udpeges en likvidator og indrykkes proklama i statstidende – processen er her lidt længere og koster derfor lidt mere, men der skal I som anpartshavere ikke indestå for eventuelle krav, og at alt gæld er betalt."

 

Jeg har aldrig hørt at staten vil forsøge at placerer udgifterne for en tvangsopløsning hos seneste ansvarlige og i så fald hvad skulle disse udgifter løbe op i?

Hvis en likvidation koster mere en 10.000 - 15.000 kr. plus moms. så skal det alligevel være en stor regning de skal forsøge at placerer.

Nu er Deloitte ikke verdens billigste samarbejdspartner så hvis de skal have +10K for at særge for en likvidation, mon ikke man så kan finde en freelancer der kan gøre det for 1/3?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror det må være galt at staten / skifteretten videresendere udgifter for tvangslukning til ejerne ved afmeldelse af direktør - bagdelen er nok mest at man jo så faktisk overlader staten med omkostninger man ikke dækker og at man fremover vil fremstå som en med tvangslukket selskab i cvr
Det må Deloitte da kunne bekræfte - eller beskriver HVOR de dog har hørt, at ejer bliver pålagt omkostninger ved en tvangslukning (selv om jeg som ikke synes det var urimeligt at ejer måtte betale evt bod for manglende regnskab og en pris for at få det lukket på vores alles regning - så er det ikke tilfældet)

Hvad det koster staten med tvangslukning er nok meget individuelt  - ret lidt hvis det sker formløst (der er slet ikke aktiver og tvivlsspørgsmål) vel nogle tusinde kr og klart mere hvis der udpeges kurator og sker bobehandling - let 10-15.000 kr

Erklæringslukning kan du reelt klare selv - læs under erklæring - det er gratis at gøre  og er der kapital tilbage (husker ikke den lange tråd så bare generelt svar) ja så får man den fri http://johnhannover.blogspot.dk/2015/11/lukke-selskab.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 7. Mar 18
Indlæg ialt: 281
Skrevet kl. 17:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er du opmærksom på, at det forslag, du har fået fra revisoren, stiller krav stil, at du betaler selskabets gæld + en revisorregning på 10.000 - 15.000 kr.

Tilmeldt 20. Apr 18
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 17:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Men som jeg ser det kan erklæring ikke bruges hvis selskabet er insolvent? er det korrekt forstået? for så er der reelt kun tvangsopløsning tilbage

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Erklæring kan ikke bruges hvis du skylder penge til skat eller andre (end til dig selv som jeg ser det) - korrekt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 7. Mar 18
Indlæg ialt: 281
Skrevet kl. 17:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan kun lukke et solvent selskab ved erklæring. Af samme årsag har jeg (og med garanti også John) undladt at nævne den løsning tidligere.

Tilmeldt 20. Apr 18
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 17:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja men som jeg forstår det er det er der tre løsninger

A. Tvangsopløsning (Gratis.. måske)

B. Lukke ved betalingserklæring (10-15K) firmaet betaler sin gæld

C. Lukning ved Likvidation (+15K) selskabet betaler ikke sin gæld

Jeg prøver at forstå det korrekt

Tilmeldt 20. Apr 18
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 17:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Så forstår jeg ikke revisors formulering..

"Der er også den mere formelle likvidation, hvor der skal udpeges en likvidator og indrykkes proklama i statstidende – processen er her lidt længere og koster derfor lidt mere, men der skal I som anpartshavere ikke indestå for eventuelle krav, og at alt gæld er betalt."

De skriver jo her at vi som anpartshavere IKKE skal indestå for krav og gæld

Side 2 ud af 3 (29 indlæg)