Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til forsikring

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Apr 18
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 10:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg er i gang med at starte en ny hobbyvirksomhed, hvor jeg skal sælge håndlavede varer til butikker.

Jeg er lidt i tvivl om jeg har brug for en forsikring - hvis der skulle være kunder der kommer ud for eks. allergi eller andet ifm køb af mine varer, kan de så sagsøge mig?

Skal man have en slags produktforsikring eller andet?

Mvh Mette

Fra Frederikssund
Tilmeldt 8. Mar 18
Indlæg ialt: 67
Fra  Jasmins bogholderi Skrevet kl. 09:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mette

Først må jeg spørge dig, om du selv regner med, at tjene mere end 50.000kr om året.

Og det er altid en god ide med en forsikring. ;) 

Besøg min hjemmeside www.jasminsbogholderi.dk eller skriv en mail til mig på info@jasminsbogholderi.dk. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 09:58
Hvor mange stjerner giver du? :

det vigtigste er nok at du ved hvad det du leverer består af og deklarerer indholdet ordentlig og at det ikke indeholder "forbudte" stoffer. Så er risiko for sagsanlæg jo begrænset, men fremstiller du selv alt og er spor i tvivl, så er en produktansvarsforsikring naturlig nok MEN til et "hobby"projekt vil den sikkert forekomme urimeligt dyr i forhold til omsætning.

Hvis du ved, at du vil kunne komme over 50.000 kr i omsætning/salg på nogen som helst 12 mdr periode, så SKAL du momsregistreres men, det kan jo faktisk være en fordel for dig under alle omstændigheder at være momsregistreret, når dit salg sker til butikker, som vel selv er momsregistrerede https://johnhannover.blogspot.dk/2017/10/frivillig-momsregistrering-en-god-ide.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)