Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tudsegammel iværksætter :-)

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 23. May 19
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 09:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Det må jeg stensikkert ikke. :-/ :-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicolai Lundgaard:

Vendelboss:

Fedt. Kan du uddybe under hvilke forudsætninger, i fik funding? Hvor langt var I i jeres proces/projekt, hvilken type virksomhed, osv. E
Er meget nysgerrig. :-)

Vi laver trådløse sensorer til en specifik branche. Vi havde en prototype i Arduino da vi fik funding.

det er altså noget helt andet til den type funding end at ville være selvstændig IT freelancer - læs lidt om kravene til den type funding - og du vil se de matcher prototype trådløse sensorer og ikke IT selvstændig freelancer helt ærligt

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 10:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Vendelboss:
Det må jeg stensikkert ikke. :-/ :-)

Så bliver det da vist lidt svært.

Tilmeldt 23. May 19
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 10:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Ravn:

Vendelboss:
Det må jeg stensikkert ikke. :-/ :-)



Så bliver det da vist lidt svært.



Svært er ok. :-)
Tilmeldt 23. May 19
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 10:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var netop derfor jeg spurgte, John. Men la' os holde den gode tone :-)
Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 23:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Vendelboss:
Hej John,

Tidligere fandtes der noget, der vist hed kom-i-gang-lån, hvorved der kautioneredes fra (vistnok) vækstfonden for en stor del af beløbet, men de udgik for nogle år siden. Tænkte om nogle aminoer evt. kendte til andre lignende muligheder. Men tak for dit indspark. :-)

Vækstfonden kautionerer ikke for dig og har aldrig gjort det. Vækstfonden er en "forsikring" en bank får, så hvis din egen kaution (du skal kautionere 100%) ikke slår til sikrer de banken. Det gør at du hvis du stiller 2 mio i kaution måske kan låne 5 mio, men du skylder de 5 mio hvis det går galt.

Du skal ikke gå i gang som selvstændig hvis du ikke er villig til at risikere din egen økonomi. Du er heldig med dit fag at der er gode muligheder for at få projektansættelser ved siden af det du vil beskæftige dig med, men din Villa, Volvo og Sejlbåd, kan let blive til et lejet hus i udkantsdanmark og en rusten ford fra det forrige årtusinde. Hvis du giver op igen er det let at få job i dit felt.

Data er rigtig negative for hvor ofte det går godt og folk bliver rige. Mere end 2/3 forsvinder på få år.

Hvis du vil begrænse din risiko så start som enkeltmandsvirksomhed i Q3 når du har tjent nok til året som lønmodtager, og giv dig selv tid til det næste år så du kan udnytte dine skattefradrag sidest på året til at komme på fode igen hvis det går skidt. Du kan finde halvtidsbeskæftigelse til at betale de fleste regninger, og så have din upside ved siden af.

Hvis du og din bedre halvdel ikke er enige om risikoen og begge er villige til at tage den så er det en dødssejler!

Der er en massiv ubalance mellem hvad du potentielt kan vinde og hvad du potentielt kan tabe. Den eneste der er med på fribillet på gevinsten og løber for regningen, hvis det går galt er staten.

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)