Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

25% told - hvorfor?

Side 3 ud af 3 (24 indlæg)
Fra Hørning
Tilmeldt 11. Oct 12
Indlæg ialt: 107
Fra  authentic.dk Skrevet kl. 10:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak - jeg finder lige en bogholder, der får lov at tjekke op på det senere på året, for det får jeg ikke gjort.

Jeg forstår bare ikke, jeg skal bogføre det uden for EU, når der på bilaget (fakturaen) står at varen er solgt af en engelsk virksomhed.

I øvrigt passer momsen med garanti ikke sammen, da PN har beregnet 25% af 180,- og varen kostede mig omregnet 264,48 inkl. fragt.

Pakken var opgivet til $26,99 - og jeg havde betalt £31,98 i alt inkl. forsendelse, så det er uanset hvad helt galt. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Varen må være sendt fra uden for EU - det må du jo tage med sælger der fakturerede
Det er netop når der er div valuta inde - og toldkurser, at importmoms som beregnes til toldblanket ikke svarer til hinanden. Normalt vil posten dog beregne på værdi inkl. Fragt, så den kan jeg ikke forklare, måske posten kan

vh John h

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hørning
Tilmeldt 11. Oct 12
Indlæg ialt: 107
Fra  authentic.dk Skrevet kl. 17:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu har jeg så fået en fakturaomkostninger til registrering af forsendelse i toldsystemet på 160,- inkl. moms fra postnord.

Er det normalt, at man som firma får sådan en faktura, selvom man er importørregistreret og har sikkerhedsstillelsesordning hos SKAT?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det er fortoldningsgebyret kaldet IMPORTGEBYR. Hos speditør indgår det i samlet pris (ofte samme - eller lidt mere eller mindre men er ikke specificeret) - uden = med posten - tages det som gebyr 
Der er planer om at ændre (i stil med sverige) så der er moms og evt gebyr med fra krone 0

grænserne er

Satserne for hvornår en forsendelse skal fortoldes ser således ud:
Under 80 DKK: Du skal hverken betale told, moms eller importgebyr
80 - 1.150 DKK: Du skal betale moms og importgebyr
Over 1.150 DKK: Du skal betale moms, told og importgebyr 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 3 ud af 3 (24 indlæg)