Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Afskrivning på goodwill

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Morristown, New Jersey, USA
Tilmeldt 27. Sep 11
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan bogføre jeg korrekt 1/7 afskrivning af goodwill? Jeg tænker at jeg skal krediter min goodwill konto under aktiver, men hvilke andre konti skal i spil for at det bogføres korrekt?

På forhånd tak

Thomas

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1103
Skrevet kl. 11:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Debiter afskrivning i driftregnskab.

Fra Morristown, New Jersey, USA
Tilmeldt 27. Sep 11
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 12:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej kah

Tak for dit svar. Ja så bliver det vist ikke mere simpelt, troede det var mere besværligt. Jeg har dog tænkt lidt mere over denne afskrivning. Mere specifikt perioden for afskrivningen. Jeg tror det vil være mere retvisende at afskrive den erhvervede goodwill over en kortere periode på max 3-5 år frem for med 1/7 årligt, må jeg det? Har læst at afskrivningen kan foretages fuldt ud i anskaffelses året, men har set det med 1/7 beskrevet alle steder, så derfor mit spørgsmål.

Thomas

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1103
Skrevet kl. 13:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Goodwill skal afskrives skattemæssig over minimum 7 år.

Fra Morristown, New Jersey, USA
Tilmeldt 27. Sep 11
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 14:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det er også det eneste konkrete jeg har kunnet udlede af afskrivningsloven. Jeg har dog feks. et eksempel regnskab fra erhvevs- og selskabsstyrelsen for klasse B selskaber og her er beskrevet hvordan goodwill afskrives lineært over den økonomiske brugstid, der er vurderet til 5 år. Derfor tænkte jeg om det er et vurderingsspørgsmål fra gang til gang. I mit tilfælde har goodwillen sikkert ingen reel værdi om 5-7 år.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal huske at der er forskel på hvad du kan gøre regnskabsmæssigt og hvad du kan gøre skattemæssigt.

Fra Morristown, New Jersey, USA
Tilmeldt 27. Sep 11
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 21:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok, jeg har netop overstået den første regnskabs periode og tror jeg holder mig til de 1/7. Efter afskrivningen er mit årsresultat således nu blevet negativt med 1350 kr. Jeg ved at underskuddet i resultatopgørelsen kan trækkes fra i positiv indkomst næste år, men bør det ellers indgå/registreres/opstilles i forbindelse med årsrapporten? Har set nogle regnskaber med posteringer som feks. udskudt skatteaktiv under tilgodehavender i aktiverne, men ved ikke om det er samme scenario... Vil helst gøre det så simpelt som muligt denne gang, så kan en revisor altid tage over næste gang.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Absolut ingen grund til at rode med udskudt skat, hvis det alene er på underskudet du vil beregne det. 

Fra Morristown, New Jersey, USA
Tilmeldt 27. Sep 11
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 22:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok, den springer vi over så. Tak for hjælpen!

Thomas

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)