Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forsendelse af pakker (levering)

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 1. Apr 13
Indlæg ialt: 138
Skrevet kl. 08:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey amino, jeg har nu stort set alt klar til at starte min webshop, men jeg har et problem, som kan blive katastrofalt.... Leveringstid.

I disse dage vil folk helst gerne have deres varen senest dagen efter de bestiller en vare. Problemet er dog dette at jeg ved siden af min kommende webshop har et arbejde, ind til jeg forhåbentlig kan leve af salg fra min webshop. Dette betyder at jeg arbejder 8-16 hver dag, og er hjemme ca. kl. 16.30

på denne tid vil jeg ikke kunne nå at få dagens bestillinger kørt igennem, og sendt så kunden har dem den efterfølgende dag. I stedet kan jeg pakke varene, så jeg har mulighed for at sende dem dagen efter. Dog har jeg stadigvæk først mulighed for at sende dem kl. 16.30, hvilket igen betyder at GLS/postdanmark først afhenter dagen efter.

Alt i alt vil min leveringstid komme til at hedde: 2-4 hverdage.  Andre webshops kan køre med leveringstider på 1-2 hverdage. Hvordan løser jeg dette problem, så kunderne ikke bliver skræmt væk af den lange leveringstid?

Skal lige siges at det ikke er en mulighed at sige op, da jeg har brug for en sikker indkomst, så længe min forretning er ny.

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 09:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville faktisk bare prøve og se om det går. Der er altid plads til forbedringer, men det er en af de mere tållige. Har du overvejet swipbox som forsendelsesmulighed? :)

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 09:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Birk1986:
Alt i alt vil min leveringstid komme til at hedde: 2-4 hverdage.  Andre webshops kan køre med leveringstider på 1-2 hverdage. Hvordan løser jeg dette problem, så kunderne ikke bliver skræmt væk af den lange leveringstid?

Du skriver bare 1-4 dage leveringstid så er du dækket ind.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Tilmeldt 1. Apr 13
Indlæg ialt: 138
Skrevet kl. 09:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Arne, tak for dit svar, kan du kort forklare hvad swipbox er?

Fra Regstrup
Tilmeldt 6. Oct 10
Indlæg ialt: 543
Fra  Kalundborg Auto ApS Skrevet kl. 09:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Birk1986:
I disse dage vil folk helst gerne have deres varen senest dagen efter de bestiller en vare. Problemet er dog dette at jeg ved siden af min kommende webshop har et arbejde, ind til jeg forhåbentlig kan leve af salg fra min webshop. Dette betyder at jeg arbejder 8-16 hver dag, og er hjemme ca. kl. 16.30

Har du et barn på ca. 13-17år

Da jeg havde en webshop der havde jeg min nabos pige på 15 til at pakke ordrene. jeg lærte hende hvordan man printede ordrene og så pakke dem.

Så jeg kom hjem lå pakkerne pakket og så var det i bilen og til postbutikken. 

Det er mit forslag find en pige eller dreng der vil tjene lidt. Mener at det er en timeløn på 45-50kr  timen efter overenskomst, men er ikke lige sikker.

Skrot Amoks http://skrotamoks.dk

Fra Aalborg
Tilmeldt 12. Nov 12
Indlæg ialt: 156
Fra  Siino Skrevet kl. 10:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Gør som nævnt ovenfor. Skriv leveringstid 1-4 dage. Jeg bruger faktisk PRÆCIS samme løsning på min nicheshop http://plakat.nu/. Det generer ikke kunderne, så længe produkterne er i orden. Du kan, som også nævnt ovenfor, tilbyde Swipbox. Når du kommer hjem fra dit dagjob pakker du dine pakker og tager i Føtex/Netto/Bilka med dine pakker. TNT afhenter pakker fra Swipbox formiddag/middag dagen efter og leverer dem dagen efter til modtagers Swipbox.

PS: Swipbox er inkl. moms.. Det betyder du får en utrolig billig forsendelsesmulighed ;-)

Tilmeldt 20. Nov 09
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 10:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Birk1986:

Hey amino, jeg har nu stort set alt klar til at starte min webshop, men jeg har et problem, som kan blive katastrofalt.... Leveringstid.

I disse dage vil folk helst gerne have deres varen senest dagen efter de bestiller en vare. Problemet er dog dette at jeg ved siden af min kommende webshop har et arbejde, ind til jeg forhåbentlig kan leve af salg fra min webshop. Dette betyder at jeg arbejder 8-16 hver dag, og er hjemme ca. kl. 16.30

på denne tid vil jeg ikke kunne nå at få dagens bestillinger kørt igennem, og sendt så kunden har dem den efterfølgende dag. I stedet kan jeg pakke varene, så jeg har mulighed for at sende dem dagen efter. Dog har jeg stadigvæk først mulighed for at sende dem kl. 16.30, hvilket igen betyder at GLS/postdanmark først afhenter dagen efter.

Alt i alt vil min leveringstid komme til at hedde: 2-4 hverdage.  Andre webshops kan køre med leveringstider på 1-2 hverdage. Hvordan løser jeg dette problem, så kunderne ikke bliver skræmt væk af den lange leveringstid?

Skal lige siges at det ikke er en mulighed at sige op, da jeg har brug for en sikker indkomst, så længe min forretning er ny.

Hvor bor du i landet? De fleste erhvervsindlevering hos postdanmark har åben til klokken 20:00

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Birk1986:

Hej Arne, tak for dit svar, kan du kort forklare hvad swipbox er?

Jo helt sikker, jeg er vild med konceptet! Kender du PostDanmarks røde pakkebokse? Det er samme princip, hvor modtager får pakken leveret i sådan en boks og derefter selv kan afhente pakken når det passer (måtte dette så være tidlig morgen eller sen aften). Pakken afhentes med en kode, som sendes via SMS og e-mail fra Swipbox. Bla.a Bilka online og Salling online benytter sig af Swipbox til pakker. 

Du kan se en lille kort introvideo omkring konceptet her: http://www.swipbox.com/swipbox/swipbox/what_is_swip 

Og lidt til webshopejerne: http://www.swipbox.com/swipbox/swipbox/webshops_inf 

Jeg har benyttet mig af Swipbox to gange privat (det er dejligt nemt) og har været fuldt ud tilfreds :)

Fra København K
Tilmeldt 23. Nov 12
Indlæg ialt: 522
Fra  Bella Borsa Skrevet kl. 10:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Birk,

Ligesom dig så har jeg også et fuldtidsarbejde ved siden af min webshop. Mere end fuldtid endda (min anden virksomhed). Men jeg har en Post Danmark erhvervsindlevering lige i nærheden, hvor jeg kan indlevere helt til kl. 20.30 og samme sted er der en postkasse med ekstra stor åbning, som først tømmes 22.30. Du kan jo undersøge om du har lignende mulighed i dit nærområde.

Og så gør jeg også det, at jeg tager på posthuset lørdag formiddag (og smider brevforsendelser i en postkasse søndag aften) med hvad der er kommet ind af ordrer, som ligger. Det plejer jeg at score en del gode plus point på fra folk, som har bestilt fra fredag og hen over weekenden og deres ordre så kommer allerede om mandagen. Sådan en service er noget folk deler videre til andre og kan skabe nye kunder til dig. Men det kommer jo helt an på hvor meget tid du selv vil lægge i din webshop og dine kunder.

Uanset så længe du gør opmærksom på din leveringstid (1-4 dage), så er kunden jo oplyst herom og kan tage det med i sin overvejelse om, hvor vidt de vil handle hos dig eller ej. Men er din øvrige service og produkterne i orden så vil jeg ikke mene, at det skulle være et problem.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12670
Skrevet kl. 11:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Hvis du mener din leveringstid er så katastrofal hvorfor har du så ikke tænkt på det inden du begynder på din hobby webshop?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)