Hvis du skal dokumentere at en mail er sendt, så tror jeg det kræver en sagkyndig udtalelse. Jeg har selv forsøgt ved at fremlægge logfiler, og det afviste Landsretten som dokumentation. Jeg vil derfor fastholde at indleveringsattest til kr 14 et det billigst vej.
Jeg har selv forsøgt ved at fremlægge logfiler, og det afviste Landsretten som dokumentation
Med logfiler mener du email??
Det lyder meget mærkværdigt hvis retten har afvist email som dokumentation. Har erfaring med det modsatte, hvor en dommer netop godtog rykkere i form af inkassolovens §10 fremsendt via email.
Fordelen ved email er at du til hver en tid kan dokumenterer hvad og hvornår du har sendt tingene.
Find spændende opskrifter på velkomstdrinks på Drinks.dk
Medmindre der er tale om et lille beløb, så er spørgsmålet om modtagelsen af rykkerskrivelsen forholdsvis ubetydelig.
Send selv et betalingspåkrav via Retten hvis kravet er under kr. 50.000 eller benyt advokat.
I princippet kan du sende sagen til inkasso efter første rykkerskrivelse hvori der er givet ti dage til at betale og samtidig oplyst at sagen overgår til inkasso hvis der ikke betales indenfor fristen. Du behøver ikke sende mere end én rykker.
I denne tråd er der kommet mange gode bud på, hvordan man dokumentere, at rykkeren er sendt uden at man behøver en indleveringsattest, men det ville være dumt ikke at få omkostningerne med.