Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import fra USA uden at betale afgift eller moms???

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Bække
Tilmeldt 27. Jan 14
Indlæg ialt: 20
Fra  FotoSkyen.dk Skrevet kl. 11:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har lavet en kanon aftale med en producent i USA, og skal nu have fundet den bedste løsning på hvordan jeg får dem til Danmark og sendt videre til min kunder som IKKE er danskere men bosat i EU....

Er der nogen måde jeg kan undgå at skulle betale afgift og moms af produkter som IKKE skal bruges i Danmark. Produktet lander blot her og bliver efterfølgende sendt ud af landet igen.

Hvis dette ikke er muligt kan det så lade sig gøre hvis jeg rykker "mellemstationen" til et andet land?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46560
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Det vil afhænge af om du er moms reg eller ikke

Er du ikke moms reg vil der være amerikansk VAT i prisen til dig, er du registreret kan de sende uden US VAT men du skal angive import moms som så ikke koster dig noget men skal angives korrekt som i http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/moms-ved-import.html 

Afgift i betydning told eller told behandlingsafgift vil afhænge af pris og vare og kan ikke undgås uanset hvor i EU og jo samme med fragt

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12675
Skrevet kl. 12:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Man kan godt have et såkaldt toldoplag som fritager dig for told hvis varen eksporteres, men et sådan lager har kun nogen virkning når varerne eksporteres ud af EU.

EU er jo en fælleds toldunion så toldsatsen er den samme i alle EU lande.

Fra Bække
Tilmeldt 27. Jan 14
Indlæg ialt: 20
Fra  FotoSkyen.dk Skrevet kl. 17:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Altså hvis jeg så sælger videre til erhverv i EU er det igen mine kunder som skal håndtere eventuelle moms situationer?

Og told/afgift SKAL betales.

Er der krav om at jeg verificerer EU kunder eller er det ok at tage deres ord for at de er firmaer? (Jeg mener alle kan jo skrive et virksomheds nummer på en bestilling)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12675
Skrevet kl. 17:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Dine EU erhvervskunder skal ikke opkræves moms, så der er ikke så meget for dem at håndtere mht. moms.

Told og afgift to forskellige ting skal, Told skal betales af dig som importør, hvorimod evt. afgifter afhænger af om det er EU afgifter eller lokale f.eks danske punkafgifter.

Dit og kunden EU moms nummer skal fremgår af din faktura. Hvis du ikke verificere dit kundens moms nr. kan du i sidste ende komme til at skulle betale Momsen såfremt der bruges et forkert nr. Men det er helt op til dig om du verificere nummeret.

Fra Bække
Tilmeldt 27. Jan 14
Indlæg ialt: 20
Fra  FotoSkyen.dk Skrevet kl. 20:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Til alle = Mange tak for hjælpen

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)