Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Handel mellem ikke-momsregistreret til moms-registreret virksomhed

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Feb 12
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 18:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Hvad gælder ved salg af varer som er købt fra udlandet, hvor køberen er ikke-momsregistreret, som så videresælger til en moms-registreret virksomhed? Spørgsmålet vedrører den faktura som den moms-registrerede virksomhed modtager, hvor momsen er inkluderet. Hvordan fungerer dette? 

På forhånd tak,

Christopher

Tilmeldt 16. Feb 12
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 19:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Det skal lige siges at produkterne importeres fra et EU-land og der derfor er betalt moms for det pågældende land. Skal jeg derfor sætte den danske moms oveni når jeg videresælger til en moms-registreret virksomhed i DK? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46504
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:23
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 16. Feb 12
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 20:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad skriver jeg så på fakturaen som den moms-pligtige virksomhed skal have, hvad angår den danske moms?

For er der ikke et krav om at de så betaler den danske moms eller hvad?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46504
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:32
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 16. Feb 12
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 20:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay det er jeg med på. Det jeg tænker på er mere for den momspligtige virksomhed som der køber produktet af den ikke-momspligtige virksomhed. Skal de så herefter betale moms for produkterne?

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 20:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Christopher:
Det jeg tænker på er mere for den momspligtige virksomhed som der køber produktet af den ikke-momspligtige virksomhed. Skal de så herefter betale moms for produkterne?

 De har jo købt varerne uden moms.

Men de skal OPKRÆVE moms når de sælger varerne videre. ( og afregne videre til skattefar).

Tilmeldt 16. Feb 12
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 21:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad hvis man allerede har betalt udenlandsk moms for varerne købt inden for EU? Vil det så muligvis være en ide', hvis jeg alligevel går og overvejer at blive momsregistreret, nemlig så at blive momsregistreret for så at kunne fratrække den udenlandske moms fra varerne (nuværende 20% fra det andet EU land) og så opkræve 25% moms. Problemet ligger nemlig i at jeg så har betalt en pris for varerne med 20% moms inkluderet, hvorefter jeg så videresælger varerne hvor der så skal opkræves yderligere 25% dansk moms.

Håber det giver nogenlunde mening, og tak for hjælpen! 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46504
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:39
Hvor mange stjerner giver du? :

du kan aldrig trække den udenlandske moms du har betalt INDEN moms registrering fra - eller for den sags skyld efter - Du skal sikre dig at der ikke er EU moms på når du er momsreg - men når du importerer uden moms reg så er det bare en omkostning og til gengæld skal du ikke lægge moms på dit salg. Du kan aldrig trække en udenlandsk moms betalt til et EU land eller andet land - fra din danske moms - registreret eller ikke

Det du har købt inden momsreg skal du stadigt lægge dansk moms på ved salg som moms reg

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)