Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af produkt dykket. Hvordan får jeg det i gang igen+

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Græsted
Tilmeldt 28. Feb 13
Indlæg ialt: 254
Fra  NordQ Skrevet kl. 14:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg tog for snart et år siden et produkt hjem fra udlandet som solgte rigtig godt. Det var ikke så kendt i DK og jeg brugte derfor Facebook til at markedsføre det hvilket fungerede og der var masser af salg.

Nu kan jeg se at få andre webshops også har fået produktet. Blandt andet en af de store webshops. Mit salg er samtidig gået ned ad bakke på dette produkt imens jeg kan se at den store webshop ofte har udsolgt på de forskellige mærker inden for produktet.

Jeg fik på et tidspunkt en mail fra en kunde som sagde at jeg havde været svær at finde, men at hun havde søgt og søgt efter mig fordi hun vílle købe det hos mig, da jeg var billigst og havde det bredeste udvalg. Jeg spurgte hende hvad hun havde søgt på for at finde mig og det undre mig at hun ikke har kunne finde mig, for flere af de søgeord hun nævner har jeg netop lagt ind på Adwords og dukker frem når jeg selv søger i inkognito-vindue.

Jeg kan se på min Adwords at mine annoncer ofte bliver vist men at ingen klikker på dem. Når der endelig er en der klikker på den, så fører det for det meste til et salg, så det er lidt frustrende at der ikke bliver klikket på den.

Min tekst beskriver 100 % produktet med navn på produktet og minder lidt om min konkurrents Adwords kampagne, da det ikke er et produkt hvor man kan differentiere så meget i teksten.

Er der nogen der har et bud på hvorfor min kunde havde svært ved at finde mig og hvorfor der står på min Adwords konto at annoncen bliver vist, men at der ikke er nogen der klikker på den? Det skal lige siges at der ikke er nogen firmaer der er søgemaskineoptimeret på dette produkt og vi er meget få der sælger det.

På forhånd tak.

Venlig hilsen Christina.

Salg af legetøj, børnebøger, børnetilbehør og meget mere på www.NordQ.dk

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 15:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan desværre ikke hjælpe dig med problemstillingen, men synes du skal ændre din overskrift til noget mere passende. Så vil folk som faktisk kan hjælpe dig med adwords komme til, i stedet for eksempelvis undertegnede som sagtens kan hjælpe med salg generelt, men intet ved om adwords :)

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 31. Aug 11
Indlæg ialt: 587
Fra  Eos Web I/S Skrevet kl. 15:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Christina Nordquist:
Er der nogen der har et bud på hvorfor min kunde havde svært ved at finde mig og hvorfor der står på min Adwords konto at annoncen bliver vist, men at der ikke er nogen der klikker på den

Nu er det forskelligt, hvordan folk bruger Google, men der er personer (bl.a. mig selv), som simpelthen overser annoncerne i Google og udelukkende kigger på de organiske søgeresultater. Det kunne være forklaringen på, at kunden ikke fandt dig.

Derudover bruger nogen Adblocker, som fjerner reklamer. Der er faktisk en del, som benytter sådan en, så det kunne også være, at dit Adwordslink slet ikke blev vist hos kunden.

Fra Aarhus C
Tilmeldt 14. Mar 14
Indlæg ialt: 2152
Fra  Erhvervshjemmesider.dk ApS Skrevet kl. 16:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christina

Der kan være mange faktorer der gør at du ikke sælger som du ønsker. Det er ikke altid nok blot at have en flot webshop, og nogle fede produkter, især ikke hvis der er større fisk i havet i din branche. En større webshop vil typisk have en fordel i de organiske søgeresultater, hvilket måske bære en del af skylden for det manglende salg. Måske skulle du ligge nogle kræfter i SEO arbejdet? Især da du selv søger er der ikke er blevet søgemaskineoptimeret på produktet overhovedet. 

I forhold til dine Google Adwords kampagner er det tit en god idé at differentiere sig fra konkurrenternes annoncer. Dette er især gældende hvis du kan se dine annoncer har mange visninger, men få kliks. Dette kan være et tegn på dine konkurrenters annoncer tager trafikken. Prøv at kig indad, og se om du ikke skulle have nogle konkurrencemæssige fordele. Du skriver selv en kunde mener du er billigst og har det bredeste udvalg, måske skulle du inkludere dette i nogle af dine annoncer? 

Måske ville flere komme på banen hvis du smed et link af til dine produkter, webshop mm? 

Jeg tager gerne en snak med dig omkring ovenstående hvis du ønsker det. Du er velkommen til at smide mig en mail på simon@erhvervshjemmesider.dk. 

Vh. 

 

Fra Græsted
Tilmeldt 28. Feb 13
Indlæg ialt: 254
Fra  NordQ Skrevet kl. 17:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for feedback.

Jeg vil lige understrege at jeg før hen havde masser af klik på de samme annoncer som nu ikke får nogen klik mere. Og det jeg mente med SEO var at der ikke er nogen firmaer der har optimeret på det søgeord og at min konkurrent som jeg har nævnt også kun findes på sin Adwords.

Men jeg vidste ikke at man kunne blokere for annoncer, så det kan måske være forklaring på at min kunde ikke har kunne finde mig.

Jeg er i fuld gang med SEO på min side, men er endnu ikke på side 1 og derfor kører jeg med Adwords indtil da.

Rigtig mange tak for hjælpen.

Ps. Jeg ved ikke hvordan man ændre overskriften...

Salg af legetøj, børnebøger, børnetilbehør og meget mere på www.NordQ.dk

Tilmeldt 11. Jun 14
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 18:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Spændende indlæg - jeg følger lige med, så jeg kan finde ud af konklusionen og forhåbentligt kan lære mere!
Håber ikke det gør noget ;-) 

Fra Græsted
Tilmeldt 28. Feb 13
Indlæg ialt: 254
Fra  NordQ Skrevet kl. 19:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Arne123:
Spændende indlæg - jeg følger lige med, så jeg kan finde ud af konklusionen og forhåbentligt kan lære mere!
Håber ikke det gør noget ;-) 

Det er da bare dejligt hvis andre også kan få glæde af indlægget :)

Salg af legetøj, børnebøger, børnetilbehør og meget mere på www.NordQ.dk

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)