Jeg solgte i starten af juni en topkagefigur til en kunde. Da pakken når frem, er en del brækket af figuren. Jeg er selvfølgelig ked af det og kontakter leverandøren, da det er sket under transporten, men sender en ny figur til kunden med det samme da de skal giftes samme weekend og jeg var ked af det på deres vegne. Jeg gennemtjekker den nye figur og sender den afsted endnu mere pakket ind, så de får den fredag sammen med en pakkelabel, så de kan sende den itu retur. Der sker så intet og jeg må rykke for at få den itu retur, så jeg kan vudere omfanget. Får så 14 dage efter pakken retur, med et brev om at den nye også var i stykker med samme fejl og at de ikke fik den i tide til brylluppet og at de ville have alle penge tilbage. Jeg bliver sur og tjekker sporingsnummeret og de har modtaget den, så de kunne hente før brylluppet, men har undladet og hente. Den gamle figur ligger i bunden af æsken kun pakket ind i bølgepap og den originale emballage er væk og der ER KAGE PÅ BUNDEN ergo er den brugt. Delen som de klagede over er knækket, men jeg mistænker dem nu for at have limet den, brugt den, som de helt sikkert har og knækket den igen for så at sende den retur, nu brylluppet er overstået. Desuden tjekkede jeg den nye figur inden afsendelse og den var 100% i orden og jeg pakkede den så godt ind, der intet kunne ske med den, så jeg tror kunden har knækket den med vilje for at få pengene tilbage. Det har efterhånden været en dyr fornøjelse for mig med porto udgifter flere veje og jeg vil egenligt gerne vide, hvad jeg har ret til at informere kunden om nu, for det kan da ikke passe hun har ret til at få pengene tilbage, når figuren er brugt? Håber nogen har tid til at hjælpe. Venligst |
Hvis du er sikker i din sag, må du holde på, at du ikke giver pengene tilbage. Mere er der sådan set ikke at sige til det. Det er surt, men den slags kunder findes desværre også. Sørg for, at du fremover får spurgt til kundernes oplevelse med din butik. Du får forhåbentlig en masse positive tilbagemeldinger, og det er rart at have i ryggen, hvis en sur kunde finder på at brokke sig online.