Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Min kunde prøver at snyde mig

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 30. Apr 11
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 21:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg solgte i starten af juni en topkagefigur til en kunde. Da pakken når frem, er en del brækket af figuren. Jeg er selvfølgelig ked af det og kontakter leverandøren, da det er sket under transporten, men sender en ny figur til kunden med det samme da de skal giftes samme weekend og jeg var ked af det på deres vegne. Jeg gennemtjekker den nye figur og sender den afsted endnu mere pakket ind, så de får den fredag sammen med en pakkelabel, så de kan sende den itu retur. Der sker så intet og jeg må rykke for at få den itu retur, så jeg kan vudere omfanget. Får så 14 dage efter pakken retur, med et brev om at den nye også var i stykker med samme fejl og at de ikke fik den i tide til brylluppet og at de ville have alle penge tilbage. Jeg bliver sur og tjekker sporingsnummeret og de har modtaget den, så de kunne hente før brylluppet, men har undladet og hente. Den gamle figur ligger i bunden af æsken kun pakket ind i bølgepap og den originale emballage er væk og der ER KAGE PÅ BUNDEN ergo er den brugt. Delen som de klagede over er knækket, men jeg mistænker dem nu for at have limet den, brugt den, som de helt sikkert har og knækket den igen for så at sende den retur, nu brylluppet er overstået. Desuden tjekkede jeg den nye figur inden afsendelse og den var 100% i orden og jeg pakkede den så godt ind, der intet kunne ske med den, så jeg tror kunden har knækket den med vilje for at få pengene tilbage. Det har efterhånden været en dyr fornøjelse for mig med porto udgifter flere veje og jeg vil egenligt gerne vide, hvad jeg har ret til at informere kunden om nu, for det kan da ikke passe hun har ret til at få pengene tilbage, når figuren er brugt?

Håber nogen har tid til at hjælpe.

Venligst
Anette

Tilmeldt 16. Sep 09
Indlæg ialt: 2209
Fra  Tekstfokus Skrevet kl. 21:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du er sikker i din sag, må du holde på, at du ikke giver pengene tilbage. Mere er der sådan set ikke at sige til det. Det er surt, men den slags kunder findes desværre også. Sørg for, at du fremover får spurgt til kundernes oplevelse med din butik. Du får forhåbentlig en masse positive tilbagemeldinger, og det er rart at have i ryggen, hvis en sur kunde finder på at brokke sig online. 

Tekstforfatter, korrekturlæser, cand.mag., specialist i Emotionelle Kundetyper

Få en rådgivning for 0 kroner her.

Fra kbh
Tilmeldt 20. Jul 13
Indlæg ialt: 368
Skrevet kl. 21:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Husk

Ja du har muligt brugt mange penge i den her sag

men hvis du ikke giver kunden penge tilbage kan kunden muligt finde på at sætte dårlig omtale af din forretning igang

hvilket på sigt kan koste dig langt mere

så mit råd luk sagen på en pæn måde  og slip for dårlig omtale

Dansk linkbuilding
Seo Ekspert Lars Andersen

Tilmeldt 30. Apr 11
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 10:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Louise

Hvordan skal jeg pænt informere hende om det? Jeg har aldrig været ude for noget lignende før og nu er jeg jo kun et lille enkeltmandsfirma, og det slår mig hårdt at nogen kan opføre sig sådan og jeg ønsker egenligt ikke at sende et signal ud om det er okay at snyde Embarrassed

Hilsen

Anette

Tilmeldt 30. Apr 11
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 10:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars Seo Andersen:

Husk

Ja du har muligt brugt mange penge i den her sag

men hvis du ikke giver kunden penge tilbage kan kunden muligt finde på at sætte dårlig omtale af din forretning igang

hvilket på sigt kan koste dig langt mere

så mit råd luk sagen på en pæn måde  og slip for dårlig omtale

Hej Lars

Jeg kan udemærket se dit synspunkt, men jeg har heller ikke lyst til at sende et signal ud om at det er okay at snyde. Jeg er stadig forbavset og forskrækket over en person kan finde på at gøre sådan noget og mener egenligt ikke hun skal slippe afsted med det, for ligesom du siger det kan give negativ feedback, kan hun jo også gå ud og fortælle at hos os kan man snyde.

Hilsen

Anette

Tilmeldt 16. Sep 09
Indlæg ialt: 2209
Fra  Tekstfokus Skrevet kl. 11:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, men desværre findes der den slags kunder, og vi møder dem alle sammen nu og da. Det er imidlertid de færreste, der gider snyde, så hvis du vælger at være flink, tror jeg ikke, du skal være bange for at få flere snydekunder af den grund. 

Måske er de blevet sure over, at den første faktisk var i stykker, og har så ikke orket at hente den nye?

Eller mener du, at ingen af figurerne har været i stykker?

However - hvis du ønsker at tage kampen op: 

Du kan afvise deres krav blankt. Skriv til dem, at figuren tydeligvis har været brugt, og send dem evt. et foto på e-mail, hvor det kan ses.

Du kan også vælge at skrive, at du kun refunderer fx 25 %, da figuren er brugt - send foto til dem. Så har du været imødekommende. 

Hold øje med Trustpilot - og i fremtiden bør du sørge for løbende at indhente kundeudtalelser og skrive dem på din hjemmeside, sådan at nye kunder er klar over, at en enkelt gnaven kunde måske er en ud af hundrede glade.

Tekstforfatter, korrekturlæser, cand.mag., specialist i Emotionelle Kundetyper

Få en rådgivning for 0 kroner her.

Tilmeldt 7. Jun 14
Indlæg ialt: 49
Fra  ingen firma Skrevet kl. 11:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg aner ikke hvad sådan en topfigur koster dig, men er det under 500kr ville jeg helt sikker selv sluge den. De vil selvfølgelig tænke top service! Og vil garanteret bruge dig igen, hvis de vel og mærket skal giftes igen ;-) tænk over hvad dine udgifter er ved det. For hvis du sluger den får du nok også positiv omtale.

Fra Viborg
Tilmeldt 7. May 14
Indlæg ialt: 21
Fra  Talentfuld Freelancer Skrevet kl. 11:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Anette.

Sikke en ærgelig oplevelse. Som Lars skriver, så se at få lukket sagen hurtigst muligt, det lyder som om at du har brugt meget lang tid på den allerede.

Jeg tvivlet på at almindelige mennesker vil spekulere i køb af figurer til bryllupskager. Så med mindre den har en usandsynlig høj værdi, så bid i det sure æble og send pengene retur.

God mandag!

Mvh Anders

Tilmeldt 16. Sep 09
Indlæg ialt: 2209
Fra  Tekstfokus Skrevet kl. 11:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er sikkert og vist, de færreste vil synes, det er fedt at fortælle en historie om, hvordan man snød nogen, og så endda til sit bryllup. 

Men ja - få lukket sagen hurtigt og bestemt, uanset om du vælger at sende alle, nogle eller ingen penge retur.

Skriv pænt til dem: "Jeg håber, I havde et godt bryllup" - og undgå for alt i verden at lade dig rive med til at skrive grimme ting. 

Tekstforfatter, korrekturlæser, cand.mag., specialist i Emotionelle Kundetyper

Få en rådgivning for 0 kroner her.

Tilmeldt 29. May 13
Indlæg ialt: 62
Fra  Boserup VVS Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anette,

Send dem en faktura på fragten på den de ikke afhentede og begrund dit faktura beløb med et tydeligt at det er en omkostning for deres manglende afhentning ( gebyr for ekspedition af uafhentet bestilling eller lign. ) ...

ud over det så er Jeg er bange for at du bliver nød til at sluge den her selv.

Nogle mennesker er bare utilregnelige og det må man tage højde for i sin pris kalkulation smid en femkrone på hver figur fremover til at dækkke netop den slags. Hvis det altså ikke sender din konkurrence evne helt i grøften da.

hvis du tager denne kamp med kunden vil du tabe. der er ikke værdig nok i sagen til at kæmpe for meget. Du risikere at denne kunde tegner et billede af din forretning som værende "ubehøvlet", "dårlig service" , "levere for sent" osv .   og DET dræber en bryllups kage leverandør på sekunder.

du skal fremstå pletfri, ( jeg er mand )   De fleste kvinder har meget høje krav til et bryllup, og når de ofre så meget på det at de nemt skiller dig fra ved det mindste risiko for svigt.

Når dette så er sagt. så tænk på alle de seriøse mennesker HERINDE der nu VED at DU gør en god indsats for at levere varen. Efter at have læst dette indlæg ville jeg selv ikke tvivle på at du gør din del af jobbet.

Jeg håber mit synspunkt var til nytte.

Mange Hilsner

Glenn Boserup Møller
Boserup Vvs 

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)