Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

IT-Support virksomhed?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. May 09
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 13:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg sidder og overvejer at starte en it-virksomhed hvor der er fokus på hr & fru danmark som har problemer med sit IT-udstyr, smartphones og nyere elektronik . Dog sidder jeg og tænker om det ville smart med en timepris eller om det ville være smarete med koncept hvor mn trække fx 99 kr om månenden og alt inkluderet. ?

Del gerne af erfaringer :) Jeg er åbent for forslag.

Tilmeldt 18. Oct 08
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 14:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Overvejer??? Kom igang!

Start med timepris, så finder du ud af det hen ad vejen. :)

Tilmeldt 12. May 09
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 14:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi er som sådan i gang med at kigge på konceptet. Vi sidder og tænker at mange ikke ville punge 3-400 kr ud først gang og hvis en bruger kan ringe ind og få hjælp med gængste it problemer for 99 kr månenden tænker jeg det ville være overkommeligt. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror du vil have mest held med timepris.

Er det pr. e-mail, telefon eller on-site? Hvis det ikke er on-site, skal du overveje hvordan du vil sikre, at folk ikke prøver at snyde dig. Selvom i har en aftale om at det koster xkr. pr. time, kan der være nogen som stritter imod når arbejdet er udført, og så skal du bruge tid på at afklare det med kunden. Det sker selvfølgelig ikke særlig tit (forhåbentligt), men det er værd at overveje. :)

Held og lykke med det!

Tilmeldt 12. May 09
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 15:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi starter med telefon og mail i hele landet og on-site på sjælland. Ja det er værd at overveje om folk ville stritte imod, vi håber selvfølgelig ikke det sker, men der skal nok lægge en plan for det også.

Tilmeldt 18. Oct 08
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 15:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen

Kom nu igang! I skal ikke overveje noget som helst, i skal bare igang og SÅ erfare/overveje ting og sager.

Det er en vind eller forsvind situation i er i, i tilbyder en service, så i har ikke noget at tabe -  derfor er jeg så flabet, at sige: kom igang! Big Smile

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 17:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har tidligere arbejdet med IT support (med egen virksomhed) til både private og erhverv.

Pengene sidder meget fast i privates lommer, så jeg tror at du får mest succes med timebetaling. Jeg tror de færreste private vil betale abonnement for IT support. Og til 99 kr. er det ikke mange minutter du må bruge hver måned på en kunde, før det ikke kan løbe rundt.

Vi tog 600 kr/timen + moms, og jeg syntes ofte det var svært at holde skindet på næsen på private kunder, der var meget spildtid. Det var helt klart på erhvervskunderne vi tjente pengene.

Hvis du skal have succes med IT support til private, og du vil have en lav timepris, tror jeg at du skal overveje følgende: Fakturer ALT den tid du bruger på kunden, lav så meget remote som muligt, lad kunderne komme til dig med computeren (så du kan arbejde på flere samtidig), informer kunden præcist om hvad de får (og navnligt ikke får), vælg hvilke opgaver du vil løse og sig nej til andre. 

Det er et svært marked at tjene penge i, for konkurrenten er naboens 13-årige søn, eller et familiemedlem, som vil gøre det gratis, eller for 100 kr. Konkurrenten er som regel ikke en anden virksomhed. Så det er virkelig vigtig at I er skarpe til at fortælle kunder hvorfor det er bedre at bruge jer, og hvilke fordele det giver. 

Mvh Carsten

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)