Jeg har tidligere arbejdet med IT support (med egen virksomhed) til både private og erhverv.
Pengene sidder meget fast i privates lommer, så jeg tror at du får mest succes med timebetaling. Jeg tror de færreste private vil betale abonnement for IT support. Og til 99 kr. er det ikke mange minutter du må bruge hver måned på en kunde, før det ikke kan løbe rundt.
Vi tog 600 kr/timen + moms, og jeg syntes ofte det var svært at holde skindet på næsen på private kunder, der var meget spildtid. Det var helt klart på erhvervskunderne vi tjente pengene.
Hvis du skal have succes med IT support til private, og du vil have en lav timepris, tror jeg at du skal overveje følgende: Fakturer ALT den tid du bruger på kunden, lav så meget remote som muligt, lad kunderne komme til dig med computeren (så du kan arbejde på flere samtidig), informer kunden præcist om hvad de får (og navnligt ikke får), vælg hvilke opgaver du vil løse og sig nej til andre.
Det er et svært marked at tjene penge i, for konkurrenten er naboens 13-årige søn, eller et familiemedlem, som vil gøre det gratis, eller for 100 kr. Konkurrenten er som regel ikke en anden virksomhed. Så det er virkelig vigtig at I er skarpe til at fortælle kunder hvorfor det er bedre at bruge jer, og hvilke fordele det giver.
Mvh Carsten