Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Faktura fra virksomhed med ugyldigt CVR-nr./opløst for længe siden.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Hellerup
Tilmeldt 21. Oct 12
Indlæg ialt: 271
Skrevet kl. 13:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle

Jeg har lige et spørgsmål her - jeg har købt en ydelser og fået en faktura derpå, men CVR-nummeret og virksomhedensnavn, som står på denne faktura eksisterer ikke og er opløst for et års tid siden. Hvad sker der, hvis jeg blot betaler den på normal vis? Og hvordan burde dette løses?

Venlig hilsen,

Michael

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2079
Skrevet kl. 13:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael

Det er jo forkert. Derfor kan du jo ikke betale, da CVR-NR. "ikke" eksisterer.
Det grænser vel til: dokument falsk og momssvindel. Har du handlet der før?, så kan du jo se om bank oplysningerne er de samme.

Kunne jo forelægge leverandøren, at du/din evt. revisor, kræver et valideret CVR. nr.

Johnny

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46499
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:19
Hvor mange stjerner giver du? :

tyder jo klart på momssvindel - og når du ved det er det jo ikke sjovt at være med til - har han lagt moms på ville jeg slet ikke - men be så om en fra hans CPR helt enkelt vil jeg sige

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hellerup
Tilmeldt 21. Oct 12
Indlæg ialt: 271
Skrevet kl. 13:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er en ganske normal faktura( iknl. moms, ja). Jeg tjekkede bare tilfældigvis CVR-nummeret og fandt så ud af, at virksomheden er blevet opløst for et års tid siden.

Jeg har før betalt faktura dertil, men nu ved jeg ikke lige, hvad jeg skal gøre.

Venlig hilsen,

Michael

Fra Svenstrup J
Tilmeldt 20. Aug 12
Indlæg ialt: 487
Fra  Happykids Skrevet kl. 13:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Personligt vil jeg ikke turde gøre det. Jeg vil bede om et få et valideret CVR nummer og for en sikkerheds skyld vil jeg ikke betale, før jeg havde snakket med en revisor eller lign. Men nu er jeg også nordjyde - sikkerhed i pengesager frem for alt ;o)

Fra Midtjylland
Tilmeldt 20. Mar 08
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 13:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Det lyder skummelt. 

Men måske er der blot tale om en person med rod i tingene.

På et tidspunkt oplevede jeg samme problemstilling.

Jeg spurgte leverandøren direkte hvad meningen var.

Der var simpelthen tale om sjusk, virksomheden var gået fra enkeltmandsvirksomhed med et ejerskab til enkeltmandsvirksomhed med et andet ejerskab.

Fakturasystemet var aldrig blevet rettet til. Sjusk.

Faktisk fik leverandøren så røde ører at han fik sin revisor til at bekræfte over for mig at der var tale om en sjuskefejl.

Så spørg din leverandør direkte.

KMOsen

En af fordelene ved at være rodet, er at man hele tiden gør nye, spændende opdagelser. Peter Plys, bjørn

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12667
Skrevet kl. 13:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael:
Jeg har før betalt faktura dertil, men nu ved jeg ikke lige, hvad jeg skal gøre.

Kontakt omgående SKAT og anmeld dem.  SKAT vil så kunne fortælle dig hvad du skal gøre.

Fra Hellerup
Tilmeldt 21. Oct 12
Indlæg ialt: 271
Skrevet kl. 14:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Tak for alle jeres svar - jeg finder lige ud af, hvad der foregår :)

Vh.

Michael

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46499
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael:

Det er en ganske normal faktura( iknl. moms, ja). Jeg tjekkede bare tilfældigvis CVR-nummeret og fandt så ud af, at virksomheden er blevet opløst for et års tid siden.

Jeg har før betalt faktura dertil, men nu ved jeg ikke lige, hvad jeg skal gøre.

Venlig hilsen,

Michael

Når nu du ligefrem ved det, og du jo trækker momsen fra som du skal men hvis han ikke har virksomhed betaler han jo ikke den tilsvarende moms, så er det jo lidt medvirken til momssvindel, så jeg ville sige ligeud at du kan se han ikke har CVR så enten må han op med et valid CVR eller også en faktura fra ham som person uden moms. Hvis det så er for en ydelse skal du også indberette til skat som bidragspligtig b indkomst, og mon ikke det er det din leverandør her ikke vil ha - i så fald ren svindel En CPR person skal der altid indberettes bidragspligtig b indkomst for ved ydelser - så han vil nok snyde både ved at få momsen og ikke betale skat - hvilket du ikke skal være med til http://johnhannover.blogspot.dk/2014/02/indberetningspligt-skat.html 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 18. Mar 10
Indlæg ialt: 455
Fra  Cicoor Host & Saas ApS Skrevet kl. 14:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael:
Det er en ganske normal faktura( iknl. moms, ja).

Jeg er ret sikker på at hvis han glemmer at indberette og betale momsen, så hænger du på at betale den til SKAT selv om du allerede har betalt en gang til ham.

Du må have hans CPR nummer og en faktura uden moms hvis han ikke er momsregistreret. Man må kun opkræve moms hvis man er momsregistreret.

Men spørg. Det kan være at der er orden i sagerne og at momsnummer mv. bare ikke er blevet rettet på grund af alm. forglemmelse og sjusk.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)