Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal man lave 301 redirect fra gammel URL til ny URL hvis man laver ændringer i URL'en? :)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Kbh
Tilmeldt 7. Sep 10
Indlæg ialt: 216
Fra  C&C Detail I/S Skrevet kl. 13:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Hvis jeg skal lave om på en URL hvis den feks mangler Keyword i url, men den gamle URL allerede er indexeret og ranker i Google.

Kræver det så at jeg laver en 301 redirect fra den gamle URL til den nye så Google ved at jeg blot har flyttet indholdet til en NY URL, eller mister man ikke rank på blot at lave den nye URL og så finder Google selv ud af det næste gang den crawles? :)

Eksempel:

Hjemmeside:

www.eksempel.dk/?product_id=340 

bliver lavet om til:

www.eksempel.dk/produkt-eksempel

Skal der så redirect 301 frawww.eksempel.dk/?product_id=340 til www.eksempel.dk/produkt-eksempel for ikke at miste rank på de forskellige søgeord i Google?

Jeg er meget taknemmelig for alle svar i kan give mig ! :)

køb snørebånd på snøre-bånd.dk

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 13:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Kbh
Tilmeldt 7. Sep 10
Indlæg ialt: 216
Fra  C&C Detail I/S Skrevet kl. 14:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Super, kort svar, men fint nok.. Tak :)

køb snørebånd på snøre-bånd.dk

Fra Danmark
Tilmeldt 28. Nov 09
Indlæg ialt: 38
Fra  1001 Kjoler Mark Pedersen Skrevet kl. 12:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Især hvis der er lavet mere end et par enkelte links til den pågældende side. 

Fra Brønshøj
Tilmeldt 3. Mar 10
Indlæg ialt: 159
Fra  IIH Nordic Skrevet kl. 11:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, der skal altid laves 301-redirects, når man lukker gamle undersider ned. Hvis du ikke laver dem, så finder Google formentligt selv ud af, at det er den nye url, der er kommet i stedet (fordi indholdet er ens), men det koster placeringer og tid før det sker.

Hver eneste gang du laver et 301-redirect, så mister du en procentdel af den værdi den gamle underside havde og da keyword i urlen er en meget lille rankingfordel, så er det tvivlsomt om det overhovedet kan betale sig. Hvis der er tale om mange sider, så ville jeg ikke bruge tid på det. Udover at det vil få en større indflydelse på din url-struktur, så kan det også give dig problemer med kæder af redirects på sigt, hvis du lukker nogle af siderne ned.

Hvis du også brænder for e-handel, SEO og andre former for online markedsføring, så find mig på Google+

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)