Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Når dine kunder ikke betaler !

Side 3 ud af 4 (40 indlæg)
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12671
Skrevet kl. 16:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Diana:
...Øhhh ja hvad svarer man så lige der...?

Det er da ganske simpelt, forklar dem på en ordentlig måde at du desværre pga. tidernes ugunst ikke har mulighed for at fungere som bank (kassekredit) for dem - det er noget alle kan forstå.   I øvrigt frist så mange kunder som muligt til at betale kontakt eller efter f.eks 8 dage ved at give 3-5 % i kontant rabat.

Mht til inkasso er det lovligt at nøjes med 1 rykker før du sender dem til inkasso - men husk dokumentationen er vigtigt send både som email og almindeligt med indleveringskvittering fra posthuset.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12671
Skrevet kl. 16:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Husk i øvrigt at man ved B2B i første rykker må opkræve 100 kr. i rykker gebyr og 310 kr. i kompensations gebyr. altså totalt 410 Kr. i første rykker.

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 17:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Roberts.dk:

arguins:
Det er faktisk ikke så svært når du først har dem i røret. De er jo godt klar over at de skylder pengene, men det at du kun har sendt skriftlige rykkere har måske gjort at de har skubbet dig bagom de andre der har en mere direkte approach. Nu skal de så forklare sig overfor dig :)

Hvorfor spilde al den tid på at lege flinkesen og ringe rundt til folk der trods gentagne rykkere ikke reagerer?  Det er inkarnede professionelle skyldnere der i 99% af tilfældende bevidst leger kispus med kreditor og trækker den så langt som det kan lade sig gøre.  En del af disse har ikke engang tænkt sig at betale nogensinde!   Medmindre der foreligger fejl således at kunden ikke har modtaget hverken faktura eller 2 rykkere, så er kunden alligevel ikke uvidende omkring levering og dermed betaling for varer / ydelser.  De fleste har prøvet det før og rødmer bestemt ikke fordi der spildes tid på høflige opkald om manglende betaling.  Fremgangsmåde:  Manglende betaling, frist overskredet med x dage, afsted med rykker 1 + gebyr.  Afvent 11 dage, mgl betaling eller indsigelse, afsted med rykker 2 + gebyr.  Afvent 11 dage, ingen reaktion, afsted til inkassoservice.  Videre.

jamen, så har vi bare 2 forskellige oplevelser med det. Jeg har gode erfaringer med at ringe ud til kunderne, og oplever langt bedre respons på det end Ved at sende dem mail, brev etc.

Vi kan ikke komme udenom at uanset hvor dygtig du er til at drive din forretning, så vil du opleve at der er kunder der betaler langsommere end andre. Fravælger du alle sådanne kunder, så skal du også være bevidst med det valg.

Kend dine kunder, og tag forholdsreglerne ud fra det. 

Fra Vejle
Tilmeldt 6. Feb 12
Indlæg ialt: 100
Fra  By Faune Skrevet kl. 17:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ravn

Tak for din belysning af sagen, og oplysning mht. rykkere og kompensations gebyr, denne var jeg ikke klar over.

Jeg er blevet oplyst at man ikke behøver at sende en fysisk rykker, men at en e-mail burde være nok men måske er jeg fejlinformeret ?

Ved dog fra egen erfaring at både min revisor og andre kun sender deres faktura ud på mail ?

Vh.

Diana

Fra Vejle
Tilmeldt 6. Feb 12
Indlæg ialt: 100
Fra  By Faune Skrevet kl. 17:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Yes

Fra Vejle
Tilmeldt 6. Feb 12
Indlæg ialt: 100
Fra  By Faune Skrevet kl. 17:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen du har da ret i at hvorfor skal man rende og lege flinkensen, men hvis man normalvis er et flinkt menneske er det svært at lægge fra sig selvom man ved at det måske ikke lige er det rette at være i visse situationer.

Jeg tænker at jeg fremadrettet kun sender 1. rykker og så en opringning og videre til inkasso. 

Tak for alle jeres oplysninger etc. det er er rart at få andres folks besyv på sagen:-)

Fra Fjerritslev
Tilmeldt 6. Jul 14
Indlæg ialt: 10
Fra  Balajka ApS Skrevet kl. 17:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Diana.

Jeg er ny i min branche - børnetøj, som selvstændig (jeg har været i branchen i 14 år inden jeg startede selv), det er lidt forskelligt hvad mine leverandører gør. Der hvor jeg kan spare x antal i % ved forudbetaling, betaler jeg straks. Det er klart en gulerod for mig, og som andre siger "hvis ikke man har pengene skal man heller ikke købe". Der er dog også en enkelt der KUN sender hvis jeg forudbetaler, det er fast procedure hos dem. 

Hvis du har dårlig erfaring med manglende betaling, synes jeg bestemt godt du kan bede om forudbetaling de første 2 år. Hvis de vil købe dine varer må de også betale. Jeg undlader ikke at købe hos en leverandør fordi jeg ikke kan få kredit, jeg køber varerne fordi jeg mener jeg kan sælge dem i min webshop :-)

Vh Anja - www.balajka.dk

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12671
Skrevet kl. 18:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Diana:
Jeg er blevet oplyst at man ikke behøver at sende en fysisk rykker, men at en e-mail burde være nok men måske er jeg fejlinformeret ?

Muligvis er det nok at sende en rykker pr. mail, men meget kan gå galt Cyberspace alt lige fra at får stavet mail adr. forkert til at mailen ikke kommer frem til modtageren.  Så for at undgå en masse bøvl vil det sikreste være at du både sender pr. mail og med indleveringskvittering hos posten (det koster kun 14 kr.) - sender du på begge måder har kunden meget vanskeligt ved at sige at der ikke er modtaget nogen rykker.

Held og lykke

Ravn

Tilmeldt 27. Feb 14
Indlæg ialt: 276
Skrevet kl. 11:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Diana:
Jamen du har da ret i at hvorfor skal man rende og lege flinkensen

 Som du selv skriver i dit oprindelige indlæg, så har dit tålmod med menneskeheden kostet dig over 100.000 kr. på 2 år.  Det er da alt alt for meget, specielt hvis tabet kan henføres til manglende aktion og konsekvens.  Jeg må tage hatten af for jeres tålmodighed og elskerværdighed overfor jeres kunder og skyldnere, men desværre bliver dette ikke honoreret i den anden ende.  Du / i bliver nød til at indse hvordan verden er skruet sammen.  Som flere andre har skrevet;  Få ryddet op i kunderne.  Der er gode og dårlige betalere.  På sigt vil en dårlig betaler koste dig penge uanset hvor meget der handles for.  Husk på den medgåede tid samt manglende handlekraft grundet manglende likvid pga. netop manglende betalinger.  Det er fint at være høflig og venlig.  Men man skal altså vende den om og tænke: Jeg har leveret en vare til aftalt tid og pris, nu er det kunden der skal holde sin del af aftalen.  Og kan han ikke det ud af egen drift, så må jeg kræve min ret.  Det er der intet galt i.  Lige så længe du er mere flink end påkrævet vil du være til grin blandt disse skyldnere.  Og der er altså intet galt i at sende en rykker med teksten "Såfremt De har betalt indenfor de seneste 3 dage bedes De se bort fra denne skrivelse"... det er høfligt og flinkt, og der gives her endda køb på rykkergebyret; de halvsmarte skyldnere får muligheden for at få fingeren ud og nå at betale og slippe for gebyret,  det ER da flinkt.  Og så husk lige en vigtig detalje her:  Det dér med at være flink har kostet mange mennesker deres virksomheds eksistens, det er faktum, tænk engang, du har kastet over 100.000 kr. væk på den konto.  Det er MANGE penge for ingenting. 

Fra Vejle
Tilmeldt 6. Feb 12
Indlæg ialt: 100
Fra  By Faune Skrevet kl. 18:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen det har du da ret i, og tak:-)

Side 3 ud af 4 (40 indlæg)