Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Afskrivningsregler for kontor- /domicilbygning

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Jan 07
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 22:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Vi overveje at købe eller opfører en ny kontorbygning, i stedet for at leje.

Forsøger derfor at forstå de afskrivningsmæssige regler på området. I afskrivningsloven er det angivet at man ikke skattemæssige kan afskrive på kontorbygninger, men på nogle installationer i bygningen kan der afskrives på til 4% om året.

Det jeg har svært ved at finde informationer om, er hvordan reglerne er i forhold til den rengskabsmæssige afskrivning af en kontorbygning. Har læst flere steder på nettet, at man kan afskrive på bygningen lineært over f.eks. 20-30 år. Andre siger at man reelt skal vurderer levetiden på hver enkel bygningsdele og så afskrive denne over levetiden.

Jeg har lidt svært ved at forstå, at det kan være OK, at afskrive bygningen lineært over f.eks. 20 år, for så vil bygningen/aktivet være helt afskrevet efter de 20 år, selvom bygningen vil have en eller anden værdi. (Sjældent at en 20-årig bygning er værdiløs)

Ligeledes har jeg svært ved at se nogle regler for selve grunden. Afskriver man på denne eller hvordan?

Det jeg reelt søger, er en henvisning til en vejledning, svar fra skat, lov eller lignende der beskriver reglerne på området.

På forhånd tak

/Jacob 

Tilmeldt 24. Jan 07
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 10:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Ingen der har lidt input der kan få mig videre?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)