Hej Alle Ok sagen er den at jeg har købt visitkort, og andre ting og sager fra Vistaprint. Før jeg skulle til at betale/bekræfte ordren, spurgte de mig om jeg havde et momsnummer, som jeg svarede JA til (som jeg har). Nu fik jeg så varene UDEN moms. Så langt så godt. Problemet er nu at jeg skal have det bogført i Dinero, men når jeg går ind under "køb" så kan jeg ikke indtaste beløbet UDEN moms. Min regning blev 301,60 kr excl moms, men når jeg taster de 301,60 ind, så regner Dinero det ud til at beløbet er 241 kr + 60 kr moms. Nogen der kan hjælpe med det, så jeg kan få indtastet rigtigt ind? Spørgsmål nr 2 : Jeg har både købt visitkort og andre ting og sager (kuglepen osv) også til firmaet. Skal de 2 ting bogføres hver for sig, eller skal man bare taste hele beløbet ind for markedsførings-produkter under et? Spørgsmål nr 3 : Fragten blev 188 kr - er det noget man skal bogføre for sig selv under "KØB - fragt med moms / uden moms" eller skal det bogføres som samlet for hele fakturaen/regningen? MVH Saaya |
Hej Saaya
Dinero kan desværre ikke undertrykke moms på sine konti - det betyder, at du er nødt til at oprette en ny konto uden moms kode i din kontoplan.
Er de ting du har købt til at give væk til kunder? i så fald opretter du en ny konto under salgsfremmende omkostninger, som du kan kalde 'reklameartikler u.moms'
Er de kun til internt brug, så opretter du en konto under administration der hedder 'kontorartikler og tryksager u.moms'
Fragten kan du ganske rigtigt splitte fra, hvis du ønsker det, og føre under fragt u.moms.
Håber det hjalp dig!