Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fange erhvervskunder

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 21:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Jeg er indehaver af en EDB Butik som har kørt i 3 år nu.
Privat kunder går det fint nok med at få fat på.
På erhvervsfronten er det dog lidt sløvt. Jeg vil meget gerne have flere erhvervskunder, som kan jeg køre ud og servicere.

Mit produkt til virksomheder er hurtig og billig servicering af deres IT udstyr og naturligvis også salg af nyt udstyr.
Jeg har allerede nogle virksomhedskunder som er glade og godt tilfredse. Mit problem har aldrig været at holde på kunderne, har jeg først haft fat i kunderne hænger de faktisk alle sammen stadig ved.

Det jeg gerne vil høre alle jer Amino brugere om er hvordan i mener man bedst fanger nogle nye erhvervskunder.

Jeg har overvejet meget at gøre noget mere i annoncering via den lokalavis der er i området og har også brugt den en del gange men resultatet er primært privat kunder.

Jeg har også meget kraftig overvejet direct mail eller få Post Danmark til at rundtsende en a4 til alle kontor og butikker i mit postnummer.

Nogen der har nogle erfaringer med hvad der er bedst?

Sidst men ikke mindst er jeg meget i tvivl om hvilken "stil" jeg skal køre min markedsføring i. Man kan jo altid lave den tradionelle med et standard salgsbrev. Jeg har dog tænkt lidt mere i retning af det jeg kalder "Lars Larsen"/Håndværker stilen. Den hvor man selv er på reklame med et billede og evt et hurtigt forside tilbud og mere info på bagsiden.

Håber på noget godt respons, på forhånd tak.
Fra Ejby
Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 22:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas,

Jeg tror det vil være svært "at trænge igennem" med en traditionel A4 side mailing bredt til virksomheder.
 
Jeg fornemmer på det du har skrevet at du er alene om det, eller ihvertfald alene om at køre ud og servicere kunder. Jeg ved tillid er en utrolig stor faktor for kunder som måtte vælge at få IT-service/leverancer fra en mindre leverandør og det er netop det du kan give og på din beskrivelse har givet til dine eksisterende kunder. Det synes jeg du skal prøve at udnytte.
 
Omvendt kender jeg også mange mindre virksomheder (som jeg vil tro er en realistisk målgruppe for dig), som er panisk angste over at endnu en gang skulle have en ny IT-mand/leverandør ind, fordi nu er det gået galt så mange gange før, og som har talløse eksempler på hvordan de føler sig villedte eller endda ført rundt i manegen af andre.
 
Du siger du har nogle eksisterende kunder, der er vældig glade for dig. Se på hvilke brancher de er indenfor og vurder om der er mange andre lignende virksomheder i den branche indenfor den radius du mener du kan dække. Snak med din eksisterende kunde(r) og spørg om du må bruge dem som reference, f.eks. en positiv udtalelse fra dem (ofte kan man slippe afsted med at du skriver et forslag, som kunden så kan godkende/rette i, kunden får typisk aldrig lavet noget selv pga. tidsmangel) og overvej en målrettet mailing mod den branche/tilsvarende brancher ud fra devisen "Thomas hjalp os når det brændte på, han fik vores xxx til at virke" eller måske en målrettet annonce i lokalbladet med overskriften "EDB-Service til Eletrikere" eller andet der viser at du ved noget om en given niches behov. Også gerne Lars Larsen metoden med at bruge dig selv i markedsføringen.
 
Hvis du skal ind til nye kunder, så sats på service først, ikke nødvendigvis et "Nyeste printer fra HP til kr. 195,-, spar 10 kr." tilbud. Du kunne jo f.eks. annoncere at man kan få den første times support gratis for at få foden i døren/få mødet. Når du så kommer ud så tag dig tid til at lytte til kundens "problemer" og prøv at beherske dig selv mht. at du ikke tilbyder en hel masse. Ud fra det kunden siger, så kan du prøve at fange et "enkelt" problem som du på stedet enkelt kan vise "Se her, sådan stiller vi om til farve udskrift...". Sælg lidt service tid først og ikke det hele på en gang, så får du opbygget et forhold til kunden og sørg for at hele tiden have årsager til at "komme tilbage" med noget relevant, et svar, et overslag, en ide...
 
 Held & lykke.!
 
Tilmeldt 2. Oct 05
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 01:03
Hvor mange stjerner giver du? :
En lille "sjov" historie her fra Herning.

For nogle år siden havde byen 2 IT butikker. De lå fysisk 10 meter fra hinanden, men var meget forskellige. Den ene butik var temlig dyre, men havde eksistret i lang tid. Den anden nystartet butik var meget billige. Da jeg har lidt insider viden, ved jeg at den billige butik havde massere af private kunder og solgte massere af løsdele. Derimod havde den gamle butik mange erhverskunder, og dem beholdte de. Selvom de hverken var bedre eller billiger. Desværre gik den billige butiik neden om og hjem, sådan kan det gå.

Hvorfor så det?

Ja, jeg er overbevist om at den nye butik havde det problem at kunderne ikke var sikkre på om de ville eksitere 5 år frem i tiden. Jeg ved at Martin T også har haft det problem, som han dog løste på en måde, jeg ikke lige tror kan overføres til din butik...
Jeg tror at det vigtigste for at skaffe erhverskunder ikke nødvendigvis er prisen, selvom prisen er god så tænker mange virksomheder også lidt frem i tiden. Og som Carsten siger så er rigtigt mange virksomheder træt af at skifte it-leverandør. Så find en måde så du fremstår troværdig og stabil, så tror jeg der venter mange erhverskunder og venter
Fra Agerbæk, Vestjylland
Tilmeldt 21. Aug 05
Indlæg ialt: 500
Fra  Jesper CC Skrevet kl. 22:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Thomas.

Jeg mener at din opgave er skr�ddersyet til mig og min virksomhed. Jeg har hjulpet og hj�lper stadig flere virksomheder af din art med kontakt til erhvervskunder via direct mail og efterf�lgende telefonisk opf�lgning og m�debooking. Jeg vil med gl�de tage en snak med dig om mulighederne, hvis du tager kontakt til mig.

De bedste hilsner

Jesper Christiansen
www.podcastnu.dk 

Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 10:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Tak for jeres svar Carsten og Rudi.

Begge svar gav lidt stof til eftertanke. Vil godt lige beklage min svartid!

Som du Carsten siger så er tilliden nok det vigtigste. Og som Rudi siger vil de fleste nok gerne være sikker på at virksomheden eksistere frem i tiden også.

Min butik har været igang i lidt over 3 år nu og det går som sagt også fremad men desværre mest på privat fronten.

Tror jeg vil prøve noget directmail evt. med hjælp fra Jesper som også har svaret på min tråd.

MVH Thomas
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 11:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas,

Jeg tror at du skal tænke i løsninger når du vil sælge til erhverv. Der er ganske vist virksomheder som engang imellem skal have opgraderet en PC, eller anskaffe sig en ny, men jeg tror at der er flere penge at hente i at sælge løsninger, bestående af hardware, software og timer (opsætning, support, undervisning).
 
Har du prøvet at satse på Microsoft Small Business Server produkterne? SBS giver dig nogle gode muligheder for at sælge løsninger til mindre virksomheder. Ved at tage et par kurser og ellers leve op til Microsoft Partner programmerne kan du blive Microsoft Small Business Partner. Og hvad er fidusen i det? Jo, du kan bruge Microsoft Partner logoet i din markedsføring, og det giver utrolig meget troværdighed og sender et signal om at du er seriøs. 
 
Blot en ide...
 
mvh Carsten
 
Tilmeldt 10. Mar 18
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 14:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Det første må næsten værre at få kategoriseret hvem dine firma kunder er så du kan målrette din energi mod der hvor de befinder sig.

daniella

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)