Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Apps er fremtiden

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)
Fra Viborg
Tilmeldt 2. Dec 09
Indlæg ialt: 126
Skrevet kl. 18:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for svar,

Jeg vil bare gerne lave en app til at starte med og det skal være gratis, har ikke lyst til at kaste en formue efter noget uden ikke have rodet med det selv. 

Så ønsker bare en side, hvor jeg kan gå igang, og det intet kostet mig. 

Skal jeg signe op som udvikler hos Apple ? Og downloade det der Xcode ? Er meget åben for at lære, og programme apps det vil også i sig selv være en udfordring for mig.

Mvh

Nicklas M

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 18:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicklas:
Skal jeg signe op som udvikler hos Apple ? Og downloade det der Xcode ?

Ja. Så vidt jeg husker er Swift kun en del af Xcode 6 Beta, og ikke den nuværende officielle release.

Mvh Carsten

Fra Viborg
Tilmeldt 2. Dec 09
Indlæg ialt: 126
Skrevet kl. 18:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det ikke korrekt der er tale om $100 dollars årligt, for at være udvikler ved apple ? Men Xcode er jo gratis ? 

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 18:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicklas:
Er det ikke korrekt der er tale om $100 dollars årligt, for at være udvikler ved apple ? Men Xcode er jo gratis ? 

Kan ikke huske det, er ikke medlem af deres program p.t. 

Mvh Carsten

Fra Viborg
Tilmeldt 2. Dec 09
Indlæg ialt: 126
Skrevet kl. 18:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, tak for hjælpen :)

Tilmeldt 13. Sep 12
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 19:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nicklas

Uanset hvilket site du bruger om det er gratis at udvikle den med drag & drop vil det koste dig at få den udgivet. De sider hvor det er gratis at udvikle og de uploader den koster det mere en 100$. 

Jeg har selv brugt buzztouch. Det kræver lidt at sætte sig ind i og du skal selv uploade din app.

Nogle tilbyder gratis løsninger til mobile sites, men hvis den skal være native (i appstore) kan det koste dig en del. 

Skriv hvis du har yderligere sp, hjælper gerne.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nicklas.

Du kan hente Xcode 5 i app store gratis og egentlig udvikle din app færdig(i nogle tilfælde kan det godt kræve at have en developer account) og den dag, hvor du så vil lægge den i App Store(Hvis du vil det og godt vil have den ud til andre), skal du købe en developer account.

Dette koster de $100 om året.

Det med Xcode 6 Beta 2 og swift, får du også adgang til når du har en apple developer account. Du får også adgang til andre spændende ting og updates.

Så som OS X Yosemite.

Fra Vanløse
Tilmeldt 1. Aug 06
Indlæg ialt: 148
Skrevet kl. 22:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Skal det være iOS ?

Hvorfor ikke lege med Android og deres forskellige teknologier ?

Fra Helsingør
Tilmeldt 23. Nov 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Hvorfor kan man ikke slette sin virksomhed fra Indeks? Skrevet kl. 00:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nicklas:

Hej Aminos,

Jeg sidder og gerne vil lave en app, og vil gerne gøre det gratis til at starte med. Jeg har fundet nogle sider på nettet: Applemakr, EveryoneApps, iBulidApps, Sencha, hvor man selv kan lave sin egen app, "inden" man kaster sig ud i det helt store projekt. 

Er der nogle som har erfaringer med apps ? Og kan de ovennævnte sider godt bruges, og har folk erfaringer med apps og komme med nogle gode råd.

At lave Apps er ikke "bare lige". For nogen tid siden kunne man holde fokus på IOS, men Android er godt fremme og kan ikke undgås længere.

At lave native Apps til både IOS og Android, og måske også til Windows mobile, er en kæmpe opgave som én mand ikke kan være ekspert i på alle 3 platforme.

Så kan man bruge værktøjer som http://phonegap.com/ - hvor du laver dine apps i HTML og CSS. Og gennem programmet bliver det så pakket ind i en native app.

Men disse Apps bliver aldrig lige så "lækre" som en native app og du kan ikke 100% det samme som en native app - men du er hurtigere og billigere ude på alle platforme.

Nogen gør dette som første step og når der er brug for det, går de native på hver enkelt platform.

Du kan finde en hav af programmer ala PhoneGap her: http://alternativeto.net/software/phonegap/ - jeg tror ikke der er nogen gratis versioner.

Du kan læse denne artikel om hvorfor html5 apps ikke er optimale - PhoneGap laver en html5 app der er pakket ind i en native app:
http://www.theverge.com/2012/8/23/3262782/facebook-for-ios-native-app

At blive godkendt hos Apple til at sælge Apps, er nogen gange heller ikke let. Jeg har ikke prøvet Google play eller Windows mobile apps. Du kan læse om mine og andres udfordringer med Apple her: http://www.amino.dk/forums/t/124667.aspx (en gammel tråd)

Held og lykke med projektet!
Fra Viborg
Tilmeldt 2. Dec 09
Indlæg ialt: 126
Skrevet kl. 00:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for beskeden,

Den vil jeg kigge godt igemmen.

og tak for svaret :)

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)