Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Freelance sælger

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 30. Dec 05
Indlæg ialt: 166
Skrevet kl. 16:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Er det en mulighed at hyre en freelance sælger. Forstået på den måde, at man har en knaldygtig sælger som kun lever af provision? Som jeg ser det vil det jo betyde at sælgeren er topmotiveret til at få sparket nogle døre ind ;-)
 
Sælgeren skal have godt kendskab til IT kursusbranchen, og bevæge sig over hele landet. Have et stort netvæk, som vedkommende kan benytte sig af, til der kommer gang i det hele .-)
 
Kom med lidt feedback på om det overhovedet er realistisk?
 
/Christian
Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 04:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 2/2/2006 4:26:00 PM Forfatter:Officekonsulenterne

Hej

Er det en mulighed at hyre en freelance sælger. Forstået på den måde, at man har en knaldygtig sælger som kun lever af provision? Som jeg ser det vil det jo betyde at sælgeren er topmotiveret til at få sparket nogle døre ind ;-)
Sælgeren skal have godt kendskab til IT kursusbranchen, og bevæge sig over hele landet. Have et stort netvæk, som vedkommende kan benytte sig af, til der kommer gang i det hele .-)
Kom med lidt feedback på om det overhovedet er realistisk?
/Christian
 
Det lyder ikke særlig realistisk, normalt giver man folk en hvis grundløn, og så en fed provision oven i
 
 
Fra Odense
Tilmeldt 30. Dec 05
Indlæg ialt: 166
Skrevet kl. 11:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det er rigtigt man normalt giver en sælger en basisløn og så provision oveni... men alt andet lige, hvis det er en dygtig sælger som det lykkedes for at sparke nogle døre ind så kommer provisionen  hurtigt til at være langt over hvad basislønnen er.

 
Det var blot lige en ide, for at lufte om der skulle være nogle der sad og brændte inde med ønsket om at blive ansat på de betingelser :-)
 
Christian
Tilmeldt 22. Sep 05
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 11:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christian

Jeg er sælger og har arbejdet som sådan, de sidste 10 år. Godt nok i internetbranchen. Men lad mig byde dig indenfor i sælgerens verden.
Der findes 2 typer sælgere. Den første (som der er flest af) der (som i nævner) kun vil arbejde for en fast basisløn plus provision.
 
Og selvfølgelig nr. 2 som af forskellige årsage gerne vil have et frit job - på fuld provision.
 
Jeg ville personligt selv aldrig tage et job på 100% provision. Der er der flere grunde til:
Hvis virksomheden ikke kan betale en fast løn, kan de så betale provisionen når jeg sælger?
Jeg oplever det som et tegn på at virksomheden ikke gider at investere i mig.
 
Og så den store overordnet årsag - mange sælgere sælger de samme ydelser/produkter - til stort set de samme priser - og de fleste gange tager kunden beslutningen på grundlag af at de har kemi med sælgeren og selvfølgelig synes sælgeren er dygtig og faglig kompetent. Altså, den personlige relation.
Men hvis jeg er ansat på 100% provision, ville jeg kun tænke på salg, salg, salg. Og ikke på at servicere og hjælpe kunden - også når der ikke er penge på bordet.
 
Den sidste store ting er at jeg aldrig ville lade mig ansætte i en virksomhed, medmindre de tilbød en bred vifte af udviklingsmuligheder. Muligheder for kurser, udvikling af kompetencer mm. Og hvis ikke du har råd til basisløn, har du nok heller ikke råd til at udvikle en sælger. Dvs. vedkomnet er bagefter de andre på markedet, efter kort tid.
 
Sidst vil jeg sige - at der selvfølgelig findes sælgere der gerne selv vil betale bil, telefon, hjemmeinternet og leve uden sikkerhed for at kunne betale huslejen.
 
Held og Lykke :-)
 
A
Fra Odense
Tilmeldt 30. Dec 05
Indlæg ialt: 166
Skrevet kl. 13:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Tak for de svar der er kommet indtil videre, det var noget jeg kunne bruge til noget:-) Jeg tror jeg lige trækker den lidt med at søge efter en ren freelance sælger :-)
 
Venlig hilsen
Christian
Tilmeldt 14. Jul 05
Indlæg ialt: 575
Skrevet kl. 13:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Antistress

 
en iværksætter, og en sælger der er ansat på ren provision, får i store træk deres
"løn" på samme måde,
det behøves nødvendigvis ikke være sådan, at firmaer der aflønner på ren provision
er dårligere  til af motivere , betale osv.
 
der findes også sælgere der nyder ikke at være under overvågning af chefen,
der lige vil tjekke om de nu også laver noget for deres faste løn.
 
 
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Christian
 
Har du overvejet at outsourse dit salg i stedet for. Dvs at du lader et professionelt firma tage sig af at nå dine salgsmål.
Betalingen er typisk en blanding af fast betaling og provision. Hovedvægten kan forhandles afhængig af opgavetype.
 
Vil du vide mere om denne mulighed er du velkommen til at kontakte mig. 
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)