Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Egen virksomhed og SU. Tjene hvor meget under periodisering

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 14. Oct 10
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 12:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Så tror jeg ikke, at jeg forstår det. Hvis jeg havde kørt det som enkeltmandsvirksomhed og trukket løn ud via udbetaling til ejer, så ville det ikke gå ud af overskuddet, og jeg ville derfor få et stort overskud, som SU nok ville dele ud over hele året.

Men når jeg udbetaler Letløn hver måned, og trækker det ud af regnskabet på resultatopgørelsen, så bliver overskuddet nærmere 0. Det er vel der at forskellen er, eller er jeg helt gal på den? For når jeg laver skatteregnskab og indberetter, så skal jeg vel ikke ind at ligge lønnen til igen?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46496
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:46
Hvor mange stjerner giver du? :

I I/S er løn jo noget I har aftalt du og partneren - og ofte kombineres det vel med VSO. Oftest opererer man ikke med løn i et I/S men det kan ligge i ejeraftalen

Du har så løn trukket og per 1/7 f-eks. giver det så 0 i resultat (går ud fra din makker så også har fået noget eller det er meningen at du skal ha mest) Det 0 indberetter du vel ikke noget sted - og så forsætter det I/S ved til 31/12 og kan vel tjene penge der - eller tabe og det resultat skriver du så i selvangivelsen.

Hvordan SU får klart, at du ikke har noget overskud for netop perioden 1/1 - 30/6 hvor der vel ikke foreligger et officielt regnskab - det kommer jo først i forbindelse med selvangivelsen 31/12 - det er det jeg synes er svært at sige men det må SU vel kunne sige. Kan du gi SU et regnskab for I/S per 30/6 og i det vise 0 efter din løn og få dem til at sige, OK så er hans indtægt fra I/S præcis lig lønnen for 1/1 til 30/6 - det er det jeg ikke ved og synes svært at vise dem.

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)