Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til plotter/billeder

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra kgs. lyngby
Tilmeldt 4. Jan 14
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 22:58
Hvor mange stjerner giver du? :

hej jeg har en plotter jeg prøver og finde ud af hvordan kan man tag et billede og sætte ind og evt hvad fil skal det være

og findes der en hjemmeside hvor man kan gå ind og hente de her filer man skal bruge

Tilmeldt 9. Feb 13
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 23:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvilken software benytter du?

Fra kgs. lyngby
Tilmeldt 4. Jan 14
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 23:24
Hvor mange stjerner giver du? :

flexistarter 10

Tilmeldt 9. Feb 13
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 11:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Har selv benyttet Flexistarter for mange år siden, og så vidt jeg husker kan man da importere de fleste billede-formater som bmp, jpg mm!

Alternativt så prøv at benytte "Vector Magic", som kan lave dit billede om til en vektoriseret fil, eks pdf, eps, ai.

Men altså, hvad mener du præcis med "billeder"? Et rigtigt billede vil jo være umuligt at trace, så er ikke med på om det du omtaler nærmere er cliparts?

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 19:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er noget begrebsforvirring på banen her...

Jeg har skrevet en del om dette på bl.a. nogle af de store udelandske sites for den grafiske branche - og problematikken er altid den samme: Manglende forståelse for forskellen imellem vektor- og bitmap-baseret grafik og hvad man bruger i hvlke sammenhænge.

Til din plotter skal du bruge vektor grafik. Det vil sige at du ikke kan tage et billede i JPG, BMP, TIFF eller lignende, som alle er i bitmap-grafik. Du bliver nødttil at have motivet i vektor-grafik - f.eks. lavet i Corel Draw eller Adobe Illustrator. Du kan f.eks. ikke gemme en brugbar fil fra PhotoShop, Paint eller lignende.

Der er nogle clip-art samlinger du kan købe, hvor motiverne ligger i vektorgrafik. Men læs omhyggeligt hvilket formater motiverne ligger i. Det skal helst være i EPS.

/Jesper

Tilmeldt 9. Feb 13
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 20:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper: 

Trådstarter får nok ikke meget ud af, hvad du har skrevet om i udlandet, hvis det ikke bidrager til en løsning!
Jeg tror faktisk at det han søger, er hjælp til at importere en given billede-fil, i det pågældende program, og den mulighed er der rent faktisk via "import" funktionen.
Flexistarter er meget simpelt, men har faktisk muligheden for at trace simple bitmap-billeder, og jeg mener også at jpg er understøttet.

Dog er jeg personligt stor fan af Vector Magic, og til hurtig og enkel auto-tracing er det simpelthen genialt, og man kan frit eksportere til vektorbaseret eps/pdf/ai, m.fl.

Så trådstarter: Hvis du ikke kan få Flexistarter til at importere dine "billeder" med ordentligt resultat, så prøv at give Vector Magic en chance...

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 20:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Bemærk at jeg skrev at det er en problemstilling jeg ofte ser. Det var der hvor det med de udenlandske sites kom ind i billedet. 

Jeg kom også med en konkret løsning og det var at benytte filer i vektor-grafik (EPS og tilsvarende) og at der findes sider på nettet hvor man kan få adgang til den slags.

Og ja, trådstarter kan måske godt fåmet brugbart resultat ud af at beyntte den indbyggede tracer i skæresoftwaren, men jeg læste hans indlæg som om han ikke syntes det fungerede og derfor spurgte hvad der ellers var af muligheder.

/Jesper

Fra kgs. lyngby
Tilmeldt 4. Jan 14
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 18:54
Hvor mange stjerner giver du? :

ja men det er fordi jeg prøver og blive beder til min plotter så jeg nemmer kan lave noget sjovt til venner 

men kan ikke få det til det selv om det er en jpg fil

Fra kgs. lyngby
Tilmeldt 4. Jan 14
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 19:35
Hvor mange stjerner giver du? :

hej jesper hvor kan man købe dem henne

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 19:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 2 (11 indlæg)