Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søger ekspert - hvilken plotter passer mit behov?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 14
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 23:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er :)

Jeg er i fuld gang med at forberede en opstart af en virksomhed. Mit produkt er posters, som jeg selv laver.
De største er 50x70 (cm) mens de mindste er 30x40.
Jeg har spurgt flere forhandlere af plottere om, hvilken plotter jeg skal have, da jeg ikke vil ud og købe en plotter der kan mere end jeg skal bruge, men samtidig heller ikke vil ende op med én som ikke kan printe i den ønskede kvalitet. Jeg har dog fået forskellige svar og stoler ikke rigtig på, at de vil mig det bedste mere end de bare vil sælge mig den dyreste plotter..

Når jeg skal bruge den til posters i ovennævnte størrelsesforhold, er der så én herinde der har viden om, hvilken der passer bedst til mig? 
Der er ikke tale om posters med vild grafik og vilde detaljer, men motiver med tekst og andre ret simple (ikke realistiske) dyremotiver.
Den jeg hælder mest til pt. er HP DesignJet Z2100 24".

På forhånd tak for hjælpen! :)

Vh. Casper. 

Tilmeldt 24. Sep 13
Indlæg ialt: 190
Skrevet kl. 00:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Casper

Du mangler en væsenlig oplysning nemlig volume på de enkelte plakater og hvor ofte ... 

Du skal vel også have en skærer maskine mv..

Jeg forstår din forsigtighed, da du kan blive taget grusomt i røven af sælgerne derude,,, 

Tilmeldt 20. Apr 14
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 10:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes det er svært at sige hvilken volume, da jeg jo ikke aner hvor meget jeg kommer til at sælge :) Men håber da det bliver så mange som muligt selvfølgelig! 
 

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 19:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvilket budget har du? Det er også afgørende for hvilken printer der overhovedet er inden for din rækkevidde.

Men hvis det er plakater som udelukkende skal bruges indendørs, så kan du komme i gang noget billigere end hvis de skal kunne bruges udendørs (vandfaste farver og højere UV holdbarhed). 

Uden at kende til dit budget, så vil jeg foreslå at du kigeer på en storformat-printer fra HP, Epson eller Canon. Alle 3 laver printere med vandbaseret blæk, hvor der findes mange forskellige størrelser og prisniveauer. Bemærk dog at jeg med vilje skriver "printere" og ikke "plotter". Ud fra din beskrivelse er det nemlig IKKE en plotter du skal have, men en printer. Stor forskel!

/Jesper

Fra Århus
Tilmeldt 22. Dec 05
Indlæg ialt: 167
Fra  Illux.dk Skrevet kl. 08:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Norbøll:
HP, Epson eller Canon. Alle 3 laver printere med vandbaseret blæk, hvor der findes mange forskellige størrelser og prisniveauer.

Enig med Jesper i at du skal se på de tre mærker.

Hvis du skal have højere uv-holdbarhed og printet skal være vandfast kunne en eco-solvent printer fra Roland måske være et bud.

 

 

Venlig hilsen Nees - Business Development Engineer Medejer af Illux A/S, Elefantprint.dk og AntHouse Production.

Fra Greve
Tilmeldt 20. Oct 09
Indlæg ialt: 4
Fra  PrinterGuys A/S Skrevet kl. 12:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Casper,

Jeg handler med storformatprintere hver dag. Vi handler udelukkende med hp maskiner, da vores erfaringer fra vores serviceafdelingen siger os, at maskinerne fra Canon og Epson er ruinerende dyre i drift. Eller rettere - når du skal skifte printhoved på dem. De holder nemlig ikke ret lang tid (normalt 1-2 år) - og de er vildt dyre. På en Epson koster printhovedet næste det samme som en ny maskine. Jeg har endnu ikke set en faktura på under 6-7.000 kr. for et nyt printhoved til dem. På en hp koster det typisk 3-400 kr. og du kan skifte det selv på 2 minutter.

Jeg har lavet en kort vejledning i hvordan man kan vælge model inden for hp DesignJets. Den er her:

http://www.printwise.dk/nyheder-fra-printwise/14-hvilken-plotter-skal-jeg-vaelge/#14

Med det behov du beskriver så bør du vælge en af de billigste af dem: En Z2100 24". Hvis du har succes med forretningen og vokser fra den, så er det vel et luxusproblem der kan løses:-)

Mange hilsner

Carsten

PS: Tag dig ikke af om folk kalder det en storformatprinter eller en plotter. De skiltefolk der har brug for en "rigtig" plotter, ved det udemærket godt selv:-) 90% af alle der skal bruge en storformatprinter kalder den nemlig for en plotter...

Tilmeldt 14. Apr 14
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 21:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Casper

Jeg kan se du allerede nu har fået mange gode bud! Jeg er ikke helt enig med Carsten - jeg har kendskab til rigtigt mange Epson printere/plottere som har kørt op til 10 år uden skift af printhoveder.

Faktum er teknologi!
HP og Canon er thermiske printere og Epson er piezo printer. Hvilket er en teknologi som bliver anvendt udpræget af de fleste producenter af printere til det der kaldes skiltebranchen. Den eneste undtagelse er HP.

Jeg mener derimod at det afhænger af dit output! Skal der printes på papir eller mere specielt materiale. Er det fotos, kunst eller lignende. Hvad med krav til de eventueller farver som du skal gengive? Er der behov for styrke indenfor gråtoner eller et bredt spektrum af farverummet, eller blot standard CMYK.
De tre nævnte producenter kan være lige stærke på hver deres måde!

Jeg har adgang til alle 4 nævnte producenter samt måske også en blid opstart ved noget brugt.

Du kan kontakte mig på tlf. 40606429!

Mvh. Christel

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)