Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal oprette mig under et cvr nr, men hvordan ved jeg at jeg vælger det rigtige?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Nov 13
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 18:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

er blevet henledt til www.virk.dk og kunne se der var flere "typer cvr nr" jeg vil starte butiks (med tøj op) HJÆLP:D hvordan finder man ud af den rigtige?

 

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 19:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Rasmus, det ville simpelthen være for let bare at skrive "Du skal vælge xxxxxx"...

Prøv lige at gå ind på google og skriv noget i stil med "amino.dk opstart viksomhedstype" - så skal du så hvor mange tråde der allerede er skrevet og detaljere beskrevet omkring dette emne. Der er formentenlig en 20-40stykker hvis det endda ikke er ved at være tæt på hundrede efterhånden.

...Grunden til at det ikke er så let at svare alligevel, er at det kommer an på an masse ting. Bl.a. er det et spørgsmål om hvor mange penge du kan skyde ind i selskabet, og om du overhovedet kan skyde nogen ind.

/Jesper

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46543
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:27
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 6. Nov 13
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 19:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal overtage et firma og betaler ialt 85000 kr. for hendes "goodwill" det er det, medmindre man også skal tage

højde for tøjkøb

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 20:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmmm...

Jeg vil give John ret i at en enkeltmandsvirksomhed som udgangpunkt er det smarteste og letteste.

Men lige i dit tilfælde, så hælder jeg til en virksomhed med begrænset ansvar så som IVS, ApS eller tilsvarende. Jeg syntes jeg har hørt lidt for mange historier om overtagelse af butikker i detailhandlen, hvor tingene efterfølgende har taget en uventet drejning, Det har typisk været noget hæftelse af gammel gæld, forpligtelser over for kreditorer, leverandører, udlejer m.fl. som den nye ejer ikke har været opmærksom på, men som har sneget sig med ind i overtagelsen.

Men rent teknisk hvad du så helt konkret bør vælge eller hvordan du ellers kan beskytte dig personligt, det tør jeg ikke rådgive dig om. Der skal du have noget af nogen som har erfaring og detaljeret viden omkring dette.

/Jesper

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46543
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:49
Hvor mange stjerner giver du? :

du må læse for og bagdele i linket - men hvis du påtager dig risiko, er IVS en fordel, men du betaler for det - tvungen arbejdsskadeforsikring, måske pris for "tvungen" erhvervskonto - måske revisor behov til årsrapport - og nok givet stadigt personlig hæftelse for bank, men ikke for andet - kun du kan afgøre det

vh 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)