Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan det virkelig passe!?!?..

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 6. Aug 13
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 16:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jeg har haft skrevet til Hilfiger (Tøj osv.) da jeg ville sælge nogle af deres ure på min webshop

Her er hvad de skrev tilbage på min mail:

"Hej Oliver,

Tak for din henvendelse.

Såfremt du har planer om en fysisk butik også, så er det bestemt en mulighed. Dette er nemlig et krav fra ur-producenterne. Bemærk at det skal være et rigtig butikslokale, og ikke blot adgang til jeres lagersted."

Hvad skal det sige? Må jeg så ikke sælge ure på min webshop UDEN at have en såkaldt "Fysisk butik" ? Jeg har da set mange webshops som ikke har nogle som helst butik..

Er forvirret :P -.-

Fra Svenstrup J
Tilmeldt 20. Aug 12
Indlæg ialt: 487
Fra  Happykids Skrevet kl. 16:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Det krav er der mange der stiller til deres forhandler. De kan også stille andre krav i forbindelse på udstilling mv. Det er de i deres gode ret til at gøre. Men ja det betyder at de kræver at deres forhandler har en fysisk butik med udstilling og ikke blot et lager.

vh

//pete45

Tilmeldt 9. Mar 14
Indlæg ialt: 1562
Fra  Debedstepriser.com Skrevet kl. 16:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan være de er bange for du vil sælge det så billigt, at de mener det går ud over deres brand

Tilmeldt 6. Aug 13
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 16:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmm, har søgt lidt rundt, og har fundet den her side, www.urvaerket.dk, som der menes at være skandinaviens største ur-webshop. Jeg kan da ikke se at de har nogle form for fysisk butik (Dog sælger de heller ikke Hilfiger)

Fra Brønderslev
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 514
Fra  Daltek IVS Skrevet kl. 16:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ja og så er det rigtig nemt at lægge 2+2 sammen og sige at hvis de ikke sælger hilfiger på urvaerket.dk så er det fordi hilfiger stiller samme krav til dem som de gør til dig.

Hvis du så tænker dig rigtig godt om, kan du også lægge 3+3 sammen og sige at de andre mærker som urvaerket.dk sælger jo så åbenbart ikke er underlagt dette krav fra producenten. Så teoretisk kan du sælge disse mærker istedet, medmindre urvaerket har lavet aftaler om at være enesælger på DK markedet.

Sådan er det, det er deres produkt, og de bestemmer hvem de vil sælge til. Hvis ikke du lever op til deres krav, kan de sagtens vælge ikke at sælge til dig. Og som der skrives herover, så kan de stille alle mulige former for krav, partistørrelser, udstillinger, fysisk butik, de kan også have krav til prissætningen, så de bestemmer hvad pris du skal sælge til osv. Det er den slags der er vigtig for store brands, fordi netop branded er mere værd end at du kan sælge 25 ure hurtigere end alle andre.

En af de første ting man som iværksætter bør gøre, og det er uanset om det er Breitling ure, eller gummilegetøj til hunde, er at man skal lære markedet at kende for sit produkt. Her tror jeg du vil kunne gøre det rigtig nemt for dig selv, hvis du satte dig ned og studerede markedet nøje, lærte at forstå hvorfor det er som det er. Det giver dig mulighed for at opdage nicher og dermed tjene en god klatskilling på din butik.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 16:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Oliver-e:

Hmm, har søgt lidt rundt, og har fundet den her side, www.urvaerket.dk, som der menes at være skandinaviens største ur-webshop. Jeg kan da ikke se at de har nogle form for fysisk butik (Dog sælger de heller ikke Hilfiger)

Hvert brand har sine regler.

Hilfiger og Hugo Boss er blandt de, som stiller krav om fysisk butik udover en evt. webshop.

Sådan har det dog ikke altid været - jeg har selv som ren onlineshop handlet med begge mærker, men altså ikke længere qua de nye regler.

Når du ser Hilfiger/Boss på en online shop, så er det enten fordi de har en butik ved siden af eller parallelimporterer mærkerne. Det sidste er jo også en strategi, som du kunne benytte dig, hvis du synes det kunne være spændende - det er relativt nemt at finde leverandører, hvis man ved hvad man leder efter.

Fra København S
Tilmeldt 6. Nov 09
Indlæg ialt: 1364
Skrevet kl. 16:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Uldal:

de kan også have krav til prissætningen, så de bestemmer hvad pris du skal sælge til osv. 

Meget af det du skriver er godt og korrekt - men faldt lige over denne del af dit indlæg. Det mener jeg ikke er korrekt, da brands kun kan udstikke vejledende udsalgspriser.

Get your customers to be fans! Collect, display and engage. Go to DUCKSUITE and sign up for early access.

Fra Søborg
Tilmeldt 22. Nov 10
Indlæg ialt: 229
Skrevet kl. 17:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er korrekt. Man skal have butik for at sælge Tommy Hilfiger ure som autoriseret forhandler. Det var samme besked vi fik, og derfor har vi så åbnet butik.

Næsten samtlige mærker du ser på urvaerket.dk er grå-marked ure. Tror ikke de er autoriserede forhandler af særligt mange mærker - hvis nogen overhovedet.

Fordelen med grå-marked er, at man typisk køber ind billigere. Ulemperne er, at du ikke aner hvor det kommer fra eller om det overhovedet er ægte (og det gør kunden heller ikke), samt at du selv skal stå for alle reparationer. Derudover kan det være meget svært at få de populære modeller. Oftest kan du kun købe alt det crap, der ikke kan sælges andre steder.

Fra Søborg
Tilmeldt 22. Nov 10
Indlæg ialt: 229
Skrevet kl. 17:04
Hvor mange stjerner giver du? :

KennM:
Meget af det du skriver er godt og korrekt - men faldt lige over denne del af dit indlæg. Det mener jeg ikke er korrekt, da brands kun kan udstikke vejledende udsalgspriser.

Ja. Men branchen er lille. Begynder du først med cirkus-priser, skal du ikke regne med at blive forhandler af andre kendte mærker.

Derudover kan modeller hurtigt være i restordre, når du ønsker at genbestille..

Fra Brønderslev
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 514
Fra  Daltek IVS Skrevet kl. 19:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er så vidt jeg ved forbudt for producenter at udstikke priser for hvad tingene skal koste hos deres sælgere, men ikke desto mindre er det faktum at de gør det i stor stil. Jeg har været ude for faktisk at få en prisliste sådan helt konkret. Da jeg brokkede mig over at jeg ikke kunne sælge til de priser fik jeg at vide at jeg kunne finde en anden leverandør.

Der er forskel på teori og praksis Wink

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)