Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms : Importvare fra EU

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Aug 14
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 14:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil importere varer fra Tyskland og da det er business to business handel er det uden deres moms på 19%. I Danmark tillægger jeg de obligatoriske 25% moms. Spørgsmålet er så her hvad jeg skriver i mit momsregnskab i købsmoms og salgsmoms. Da jeg jo gerne skulle have den til at gå i 0 ,-  Er det ganske enkelt bare den danske på de 25%?

Fra København
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 1185
Fra  Dinero Skrevet kl. 14:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46504
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:59
Hvor mange stjerner giver du? :

som Rasmus skriver . og det gælder de fleste regnskabsprogrammer, at de har en konto til varekøb EU og en anden til ydelseskøb EU og så laves moms bogføringen automatisk

Ved import skal man nemlig bogføre importmoms som 25% af varens pris inkl. fragt under gruppen salgsmoms, og da man er momsregistreret bogfører man samme beløb under købsmoms (forudsat man ikke skal bruge tingene delvist privat

Programmerne klarer det automatisk på den slags konti. Her kan du læse om importmoms og finde skema både for håndtering af varer og ydelser inden for EU og uden for - og også se den rubrik angivelse du skal lave http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/moms-ved-import.html 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 6. Aug 14
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 23:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie, jeg må indrømme selvom jeg har læst moms afsnittet på din hjemmeside et par gange og jeg er stadig ikke helt sikker.

Jeg har en vare som har kostet mig 100 Dkk fra Tyskland uden moms. Jeg vælger så at sælge den for 250 Dkk incl moms (50 Dkk)  er det så ganske enkelt bare den moms på 50 Dkk jeg skriver under salgsmoms og købsmoms?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46504
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:50
Hvor mange stjerner giver du? :

jamendog:
Jeg har en vare som har kostet mig 100 Dkk fra Tyskland uden moms. Jeg vælger så at sælge den for 250 Dkk incl moms (50 Dkk)  er det så ganske enkelt bare den moms på 50 Dkk jeg skriver under salgsmoms og købsmoms?
¨nej prøv igen - 

køb 100 kr uden moms skal bogføres OG opgives til moms som 25 kr importmoms under salgsmoms og 25 kr under købsmoms og rubrik a angivelse - men det fremgår helt klart af skemaet for import fra EU http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/moms-ved-import.html lidt nede

Når du sælger så opstår der salgsmoms og den skal du så også ha med under salgsmoms - helt uafhængigt af dit køb og ja 50 kr i dit eksempel, men ethvert regnskabsprogram vil jo gøre det korrekt når du bruger de relevante konti hvilket er ret let

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)