Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ændre privatejet selskab til Aps.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Jan 14
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 14:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle

Jeg valgte for nogle måneder siden at springe ud i det frie liv som selvstændig og i den forbindelse etablerede jeg et privatejet selskab, da det var det nemmeste og hurtigeste.

Nu står jeg foran at skulle lave et ApS.

Der er ingen aktiver af værdi i det privatejet selskab andet end det overskud, som jeg har haft og det ligger i firmaet.

Hvordan og hvis muligt får jeg nemmeste kørt det over i det nye ApS ?

På forhånd tak Smile

Tilmeldt 4. Apr 13
Indlæg ialt: 49
Fra  Firmatøj med logo Skrevet kl. 15:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Firmatøj med logo - økologiske t-shirts og andet firmatøj med eget tryk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Claus N:
"skattefri virksomhedsomdannelse

Kan først laves efter nytår og det koster at få lavet en vurderingsberetning. 

Billigste måde er at kontante stifte et aps og efterfølgende købe evt aktiver ind i aps til markedspris.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46552
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja som du beskriver det giver det ikke mening at vente til næste år. Skattefri virksomhedsomdannelse kan kun laves hvert år 1/ til 30/6 og betyder heller ikke at du ikke skal betale skat af dit overskud - blot kan du udskyde nogle skatter som f.eks. skat på goodwill eller overværdi af aktiver, men da din virksomhed er så ny, så er der formentlig slet ikke noget at hente der.

Du sælger bare alle de ting du har købt i din virksomhed til dit ApS og når du gør det i forbindelse med lukning af din virksomhed, så sælger du dem over uden moms

Prisen skal være som markedet - er det helt nyt kan du nok bare sælge til samme pris du gav.

Så gør du regnskabet op i din virksomhed efter disse salg og efter alle udgifter og indtægter i øvrigt (luk alle aftaler eller overfør hvis du kan til dit ApS) og så er det slut med det personlige. Du skal moms indberette en sidste gang efter 3. kvartal og resultatet skal du ha med i udvidet selvangivelse

Du stifter således bare et nyt ApS - lad evt www.ditselskab.dk Jacob Tøjner stå for det

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 6. Jan 14
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 10:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak Big Smile

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)