Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Før Retten og efter gældsanering.

Side 2 ud af 5 (42 indlæg)
Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 670
Skrevet kl. 23:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Tror du skal tage en rigtig dyb indånding og tænker dig om en ekstra gang, inden du sviner folk til der rent faktisk prøver at hjælpe dig!

Find spændende opskrifter på velkomstdrinks på Drinks.dk 

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 23:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Du må skam også have en god weekend. At du bliver irriteret over mit indlæg, kan og vil jeg ikke gøre det store ved. Jeg afslutter den blot ved at bemærke, at du selv bragte emnet på banen, ved at kaste bolden videre mod kreditorerne.

Havde min kommentar foruden været som direkte fra ekstra bladets nationen, havde jeg også lige udtrykt min had til de røde lejesvende, min fremmedhad og min had overfor djøf'ere ;)

Tilmeldt 9. Oct 13
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 23:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Til jer andre så tak for svaret!

Husk det var mig der spurgte om info :) Man skal have et fornuftigt rådighedsbeløb for at kunne betale en mellem stor bil.
Jeg har forsøgt at finde en løsning, men nu har man ment at man vil presse mig ud i en afdragsordning der ikke har gang på jorden.
ALT for lang afdrag med renter, på en gæld selv advokaterne er i tvivl om er korrekt. Men jeg magter ikke at afvente en retssag og har ikke råd til at få det kigget igennem. Når man kommer i sådan en situation som jeg desværre mod min vilje er havnet i så har man kun sig selv at tænke på det er koldt og kynisk. Det ville man vide hvis man enten har prøvet det på den ene eller den anden side.

kun små 10% får gældsernæring, jeg ved ikke om jeg kan få. Men et afdrag på 3år kontra 5+ er vigtigt for mig da jeg gerne vil starte familie på et tidspunkt, vi fortjener vel alle sammen en ekstra chance. Kreditorene og jeg selv har jo altid vidst der er en risiko faktisk har de selv været med til at hjælpe til forsøget i at få det til at kører i stedet for at stoppe så ansvaret ligger alle steder, i sidste inde blev det dammage control og summen er væsentligt mindre end den kunne have været.

Det med at leve på en sten er vidst afhængig af hvad man har været vant til. Jeg har intet imod at skulle leve lidt hårdt i op til 3 år for derefter at kunne komme videre. Så hvad det angår er jeg fortrøstningsfuld, krisen har ramt mange og mine kollegaer så dommedagprofetierne har altså ikke længere gang på jorden, til gengæld er det blevet sværere at få gældsernæringen. 

Til sidst så sagde en nær ven til mig "Husk når du står i lort til halsen så lad være med at kig ned" gad vide hvad han mente med det ;)

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 23:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Uanset hvordan du vender og drejer den, skyder du jo bolden videre. Nu prøver du endda at retfærdiggøre overfor dig selv, at det er kreditorerne og ikke dig selv, som har fejlet. Det er i sidste ende stadig dig som har fejlet og må stå til ansvar herfor.

Tilmeldt 9. Oct 13
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 23:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Daniel og co. den var på ingen måde myntet på jer.

Synes bare det er trælst at læse folk der sætter spørgsmålstegn ved noget de ikke har indsigt i.
Jeg skal ikke have ynk, jeg spørger bare om et par råd, og fortæller at jeg måske kunne have betalt min gæld af på en anden måde en ved (måske) gældsernæring hvis de havde kigget lidt på tallene. Beløbet er afskrevet for længst hos kreditoren og der står nu kun en magtkamp tilbage om hvor mange penge de kan få ud af mig.

Beklager hvis du følte dig truffet af min reaktion på de 2 andre, som i hvert fald ikke forsøgte at svare på spørgsmål. Men åbenbart kunne dømme mig ud fra 2 linier :) 

Tilmeldt 9. Oct 13
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 00:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Arne,

det må du også selvom, tror ikke jeg har skrevet noget sted jeg ikke har fejlet, igen drager du konklusioner ud af kontekst. Tror de fleste der læser om en der har måttet lukke sin virksomhed og nu skylder flere penge end man kan betale godt kan betegnes som en der har fejlet. Det mener jeg dog ikke jeg har brug for hjælp til at finde ud af her! og slet ikke i dette fora. MEN er meget glad for du tog dig tid til at skrive til mig - Klap dig selv på skulderen :)

Tilmeldt 17. Feb 11
Indlæg ialt: 175
Fra  Xpress Tryk ApS Skrevet kl. 04:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Mike

Trist situation og jeg håber du kommer ud på anden side, på den ene eller anden måde, med et godt humør. Husk at helbred og kærlighed er det vigtigste :)

Jeg kender ikke meget til gældssanering, men jeg gætter på at du får de mest præcise svar ved at spørge din advokat, og derved ikke agere på nogle råd som måske er forkerte, f.eks. hvis jeg skulle forsøge at råde dig uden en ordentlig grundviden.

Held og lykke med det hele.

Mvh Brian

Tilmeldt 12. Aug 11
Indlæg ialt: 372
Skrevet kl. 13:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Langt de fleste der driver virksomhed løber en økonomisk risiko. På nogen tidspunkter er den større end andre, og oftest er det en række uheldige omstændigheder mere end en enkelt fejl,, der gør udslaget når virksomheden må lukke. Så er det blot at gøre gælden op, og se at komme videre.

Gældssanering tror jeg ikke bliver en mulighed, når beløbet ikke er større. 

Til gengæld kan man ofte "handle" med restgælden, og det er set at man kan få stoppet rentetilskrivningen ved at afdrage restgælden som opgjort, i faste månedlige afdrag, forudsat at det sker relativt hurtigt. Typisk 1-2 år.

Årsagerne er mange, - men blandt andet at gæld er genstand for opkøb af firmaer, der overtager fordringen til et lavere pålydende end hvad du skylder. Det giver en straksafskrivning hos den oprindelige kreditor, og det kan have en værdi i sig selv. Dette skriver jeg blot for at forklare hvorfor man kan handle, og også bør gøre det. Det er ren forretning. Al det andet pladder romantik, om at stå til ansvar etc. kan man stikke skråt op. Der er ingen grund til at være naiv. Dem der har givet dig kredit er ikke idioter.

Får man en aftale med kreditorerne man realistisk kan overholde, - kan man gøre med resten som man vil. Kæreste, bil og alt muligt andet. 

Skal man blive stamkunde i fogedretten, kan man med fordel tage en snak med en advokat om mulighederne i den konkrete situation. Der er mange "gode historier" om alle de ulykker der vil overgå én, men der må man blot afvente og se.

Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 670
Skrevet kl. 13:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan kun være enig med Dukkemageren. 

Nu kender vi netop ikke dig og dit forløb, men ved en aftale med kreditorerne kan du derfor selv komme videre uden at være bundet af en gældsanering. 

Dvs. du kan frit skifte job og forhandle løn, uden at det får yderligere konsekvenser for din aftale. Når først aftalen er i hus, kører den automatisk uanset hvordan din fremtidige økonomiske situation former sig.

Ved en gældsanering vil alt hvad du får ved en evt. lønstigning gå til kreditorerne. Dette dræber jo enhver form for motivation og fleksibilitet eks. ved at give den en skalle på arbejdet, eller søge anden stilling med højere løn. 

Hvem ved hvordan din situation ser ud om 2-3 år??

Find spændende opskrifter på velkomstdrinks på Drinks.dk 

Tilmeldt 9. Oct 13
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 14:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Dukkemageren:

Det er samme tanker som jeg selv har rodet med, og har været lidt i tvivl om hvilken løsning der bedst svarer sig for mig.
Jeg har konkluderet (for engen regning) at:

1. Gældssanering giver hurtigt afdrag men dårligt rådighedsbeløb og råderum generelt.
2. Akkord løsning hvis man kan nå til enighed, måske med et års ekstra afdrag mod en lavere ydelse, vil være drømme sceneriet.

Synes dog udspillet er noget voldsomt med 8 år, efter som en gældsernæring/tvangsakkord efter virksomheds gæld siger max. 3 år (som regel) har hørt om væsentligt mindre også.

Men udspillet lyder pt. på 8 år. så vi er et stykke vej fra hinanden.

endnu engang tak for tilbagemeldingen også fra Daniel, det er nogle gode indspark der har givet anledning til en lille snak med en advokat i mit netværks netværk.

Side 2 ud af 5 (42 indlæg)