Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal jeg have en erhvervskonto i banken?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Jul 12
Indlæg ialt: 47
Fra  ERTMANIA.DK Skrevet kl. 19:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har oprettet en enkeltmandsvirksomhed og regnede med at kunne bruge en almindelig konto til virksomheden.

I Danske Bank fik jeg af vide, at jeg skal have en erhvervskonto. Den koster 750 kr at oprette + 150 pr. måned + 150 kr for visa/dankort.

Jeg skal bl.a. bruge kontoen til overførsler fra Nets ved dankortbetaling.

Er der nogen lovmæssige krav til bankkonto eller hvad gør jeg?

http://ertmania.dk Styksalg af fødevaregodkendte plastspande og plastkurve. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46547
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:40
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg tror danske bank er begyndt at kræver erhvervs konto af alle med CVR men i alle fald skal du givet ha erhvervskonto i forbindelse med en Nets aftale

Banken kan nægte at lade dig bruge personlig konto til erhverv - du kan læse mere om forskel erhverv og personlig konto - her - som også beskriver at man KAN bruge en personlig (ikke til nets) hvis banken ikke nægter en det: http://johnhannover.blogspot.dk/2013/08/erhvervskonto-contra-privat.html du kan jo sagtens overveje bankskifte, men vær forberedt på, at de fleste så vil ha dit private med over

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hedehusene
Tilmeldt 4. Aug 14
Indlæg ialt: 8
Fra  Fitnessmama Skrevet kl. 19:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Allan

Jeg er kunde hos Nykredit og bruger en alm. konto som erhvervskonto - jeg har ikke haft nogle problemer med at bruge Nets ved dankortbetalinger på min shop. 

Dbh Michelle

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46547
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Michelle Van den Bergh:

jeg har ikke haft nogle problemer med at bruge Nets ved dankortbetalinger på min shop. 

Dbh Michelle

så har du fået tilknyttet dit CVR til samme konto som du har personligt som Nemkonto  - ellers er det ikke muligt men det er beskrevet i det link jeg gav

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Århus
Tilmeldt 23. Jun 14
Indlæg ialt: 168
Fra  Paragraf Advokaterne Skrevet kl. 22:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Danske Banks priser afhænger af, om du er alm. kunde eller Eksklusiv + kunde. Jeg er selv det sidste og betaler væsentligt mindre for mine erhvervskonti end det banken kræver af dig. 

Jeg synes, du skal undersøge, om prisen kan forhandles ned, eller om du evt. kan få det samme et andet sted.

Advokatfirmaet Paragrafadvokaterne

Advokatbistand - Selskabsret - Ophavsret - Lejeret - Erstatningssager - Inkasso

Fra København
Tilmeldt 1. Feb 14
Indlæg ialt: 24
Fra  Thaisilk Skrevet kl. 00:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Har lige haft samme problem. NETS er ikke problemet, de godkente en almindelig konto i Al bank, som ikke engang er min nemkonto.
Men nu siger banken, at jeg må have en erhvervs konto.
LÅn og spar banken vil derimod ikke kræve en erhvervskonto til samme formål.
Så det er banken som er problemet.
Fra København
Tilmeldt 11. Oct 12
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 08:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Min erfaring er at man i alle erhvervsmæssige hensyn bør snakke med flere forskellige banker og høre hvordan de kan hjælpe - det lyder også til at være tilfældet her. Desuden er jeg altid forpasselig med at man SKAL have noget lavet til erhverv. FX er alle vores mobil og internet abonnementer i firmaet privat-aftaler (selvom de er betalt af firmaet). Bare fordi erhvervspriserne er højere og har længere binding... ja, de har mere service, men hvor meget service har man brug for på et mobil abn?! :D

Fra Brønderslev
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 514
Fra  Daltek IVS Skrevet kl. 08:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er helt enig med Poul.

Danske Bank ønsker at opbygge en kundeportefølje af velhavere og lottomillionærer, så når man kommer som en ganske almindlig person og vil prøve at drive virksomhed så er det ikke der man skal starte.

Jeg bruger selv nordjyske bank og der er ingen gebyrer eller noget som helst. Jeg har 3 erhverskonti, samt netbank og mastercard til den ene konto og det koster mig ikke en klejne.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)