Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fritstillelse

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Jun 07
Indlæg ialt: 67
Fra  ButikUnique Skrevet kl. 18:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

jeg har desværre, måtte skille mig, af med en medarbejder pga. Den økonomiske afmatning.

jeg har skrevet i opsigelsen, at medarbejderen skal være, på arbejde i opsigelse perioden. Jeg har givet hende opsigelsen, men vil nu gerne fritstille medarbejderen, da jeg godt kan sætte mig ind i, at det ikke er sjovt, at komme, på arbejde de næste 4 måneder, når man er opsagt.

kan det lade sig gøre

venlig hilsen

Rikke

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 19:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er jo dig, der sender din medarbejder hjem, så selvfølgelig kan det lade sig gøre. Hvis jeg var din ansatte, ville jeg dog forlange at få det skriftligt, men det er vel heller ikke noget problem.

For at der ikke skal blive skænderier om det senere, bør I få på det rene, om din ansatte må starte på et nyt job i opsigelsesperioden. Der er forskel på at fritage fra arbejde eller fritstille. Hvis du fritstiller, må din ansatte søge og starte på andet job i opsigelsesperioden. Husk, at gøre det klart, om du så i givet fald modregner hendes løn.

Hvis hun er ansat som funktionær, er der vist særlige regler, der gælder.

Er din ansatte i en fagforening? Så spørg evt. dem. Så kommer du ikke i diskussion med dem på et senere tidspunkt.

Tilmeldt 4. Jun 07
Indlæg ialt: 67
Fra  ButikUnique Skrevet kl. 19:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Birte

tak for dit svar. Ja hun er funktionær, på flex job.

jeg havde ikke lige tænkt, på modregning, hvis medarbejderen finder et andet job. Tak for Info 

Venlig hilsen

Rikke

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)