Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er jeg klar til et møde med supermarked

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Dec 13
Indlæg ialt: 72
Skrevet kl. 13:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Så er der lidt nyt herfra.
Som nogen måske kan huske drøftet jeg ideen om at sælge frosne samosa til hele Danmark.

Jeg har prøvet forbedre samosa opskriften og prøver regner udgifter til råvarer, emballage mv. Jeg er ikke helt færdig med det endnu.

Men en ven har rådet mig til stoppe med spilde tid på tænke på emballage, råvarepriser mv.

Han har rådet mig til lave nogle samoser og tag til lokal føtex og lade dem smage på dem. Hvis de synes om produktet, kan spørge hvor meget de ønsker købe. Overtale til lille ordre( har 100.000kr til projektet)

Hvad synes i om min vens råd?

For mig virker det uproffesionalt.for jeg har endnu ikke 100% styr på udgifterne
Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Samosa,

Det er 100 % vigtigt at vide hvad produktet koster i indkøb for en butik, og du skal jo tjene penge, derfor er du nødt til at vide hvad du kan sælge varen til.

Emballage er også en utrolig vigtig faktor, faktisk lige så vigtig som smagen af dit produkt. Når produktet først ligger i butiksfryseren køber kunderne ud fra emballagen, de kan jo ikke vide hvordan det smager før de har prøvet produktet.

Du skal ikke ud til den lokale føtex, da de ikke selv kan købe nye produkter ind, det sker via deres HQ, så tag kontakt til deres indkøbsafdeling og måske endda starte med nogle lidt mindre end føtex :)

1. Find ud af hvad produktet koster i produktion (råvarer, emballage, løn, transport, opbevaring)

2. Find ud af hvad din fortjeneste skal være

3. beregn en vejl. udsalgspris, du skal regne med at butikkerne skal have en avance på cirka 20% måske endda mere.

4. Lav en lille produktbeskrivelse som du tager med til dit første møde med indkøberen, husk også en smagsprøve..

du kan evt se denne lille film fra uk: &list=PLlAo6LLwd7NuBDL324KKocDoFAGYhyi-l">

&list=PLlAo6LLwd7NuBDL324KKocDoFAGYhyi-l

Held og lykke med projektet.

Fra Rødovre/Skælskør
Tilmeldt 12. Jan 10
Indlæg ialt: 40
Fra  ADboost design- og produktionsbureau Skrevet kl. 15:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Samosa :)

Jeg forstår 100% din vens råd ... det er vigtigt at komme ud over stepperne inden din idé drukner i bekymringer! Men emballage ER vigtigt! Du skal forsøge at sælge dit produkt (til f.eks. Føtex), så derfor skal dine samosaer tage sig bedst muligt ud. For som Chris også skriver, så er emballage mindst lige så vigtig som smag når det først ligger i køledisken, og det ved (f.eks.) Føtex godt  ;)

Jeg tænker, hvad med at sætte mig på sagen? Jeg er medejer i et designteam, der til dagligt designer og layouter visuelle identiteter og emballager for både mindre og større brands. Vi har bl.a. løst opgaver for GOSH, Libresse, HAV, METRO, FitFlop, HK Danmark, Dansk Folkehjælp ...

Jeg vil evt. gerne tilbyde dig et gratis 2 timers brainstorm- og rådgivningmøde.  Hiv fat i mig, så jeg kan høre mere om din idé  :)

Mange hilsener

Rikke

www.adboost.dk – Et grafisk designteam uden "varm luft" og dyre bureauregninger!

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14999
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 19:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Din vens ide er dårlig. For den lokale Føtex står ik selv for indkøb, det har Dansk Supermarked samlet i Viby, mener jeg det er... Dvs hvis du endelig skal noget, skal du måske aftale et møde med indkøberne der, og lade dem smage på varen. Men igen så kræver det også, at du kan give dem en pris, leveringstid, samples af den færdige emballage osv. Ellers gider de næppe bruge meget tid på dig...

Så vil du sælge til supermarkederne, her menes kæderne, er du nødtil at være velforberedt, og du er nødtil at kende din smertegrænse, hva angår prisen, før du aftaler at mødes med dem. Så spilder du hverken din egen tid, og du spilder heller ik indkøberens tid...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 12. Aug 11
Indlæg ialt: 372
Skrevet kl. 19:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror at du skal den anden vej rundt.

Find en fødevarefabrikant, for hvem dit produkt er en naturlig videreudvikling af deres sortiment - eller overbevis fabrikanten om nødvendigheden af at have dit produkt.

En supermarkedskæde stiller meget store krav til sine leverandører, og det gælder alt lige fra logistik til priser. Det er en ordentlig mundfuld at skulle igennem, og sammenholdt med at du også skal have en fødevareproduktion op at stå, - så melder realiterne sig.

En anden idé kunne være, at finde en lille producent af delikatesser ud fra et koncept som Meyers Deli eller lign. - og så starte ud i det små derfra. Så bliver du ikke millionær i en fart, men får erfaringer der kan spare dig for rigtigt mange (lære)penge senere hen.

Som jeg ser det nu, er du simpelthen ikke klædt på, hverken økonomisk eller erfaringsmæssigt, til at handle med butikskæder af Føtex´s omfang.

Held og lykke med det hele.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)