Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er der mange domænehajer der ude ..?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Eidsvoll
Tilmeldt 13. Jun 12
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 09:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Sidder og leder efter gode domænenavn til en lille computerbix, men så godt som alt der indeholder computer- eller it-relaterede ord er optaget. Når jeg så kigger ind på netadressen, så ligger der som oftest ingenting der. Er det domænehajer der er ude og går, eller er der virkelig så mange computerfirmaer der køber domæne uden at bruge dem ..?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:40
Hvor mange stjerner giver du? :

om det er hajer eller ej er svart og svare på. men kan også være nogen som har købt domænet i forbindelse med en opstart men først komme til og bruge det senere i processen.

Jeg har selv gjort det samme, ejet et domæne i næsten 6 måneder og er først nu i gang med og bruge det.

Alternativt må du blive kreativ ang. navnet så husker dine kunder helt sikkert også dig bedre end de 1000 andre firmaer med comp eller it.

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 12:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Tjah, det er nok en blanding.

Selv har jeg købt Grand-it.dk og Grandit.dk. Jeg købte dem, men ændrede mening vedrørende firmanavn, og så ligger de bare der til 75 kr./år og venter på, at der en dag kommer én og vil byde en million for dem. Dem kan du da godt få for 1.000 kr. :-)

Domæne-hajerne kan du typisk kende på, at de reklamerer for domænet, hvis du prøver at gå på siden. "Vi har reserveret domænet .... til dig", hvorefter de så skal have en mindre symbolsk betaling på besværet.

Jeg synes, du skal prøve at forfølge det, når du finder et godt domæne-navn. På www.dkhostmaster.dk kan du se, hvem der ejer domænet. Her kan du så evt. give ejeren en frisk forespørgsel på en pris.

Jeg er spændt på udfaldet, så fortæl gerne om det.

Mvh Jørgen

Tilmeldt 18. Mar 10
Indlæg ialt: 455
Fra  Cicoor Host & Saas ApS Skrevet kl. 12:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Når det gælder .dk domæner så tror jeg ikke længere at der er så mange domænehajer, da reglerne er strammet op. Jeg har en pæn stak liggende med alt muligt jeg har købt igennem tiden.  Til projekter, ideer mv. På det seneste har jeg ladet en del gå, da jeg har indset at jeg nok aldrig får brugt dem alligevel.

Ang. com domænerne og lign. så er der helt sikkert masser af domænehajer og i rigtig mange tilfælde havner man på en side med annoncer og en besked i toppen om at domænet er til salg for min. 800-1000 USD.

Nu er der kommet rigtigt mange nye domæner til, og personligt håber jeg lidt at de vil blive populære, da det vil gøre det meget sværere for domænehajerne at få en profitabelt forretning ud af det. Du f.eks. købe danskit.guru eller danskcomputer.guru

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)