Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Oversættelse af "med frigørende virkning"

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 29. Aug 11
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 12:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg er ved at oversætte en eksklusivaftale til engelsk. Jeg mangler bare én sætning, før jeg er færdig. 

Sætningen lyder således:

"Selskabet er berettiget til at foretage udbetaling med frigørende virkning for selskabet til den sidst af XX oplyste betalingsadresse."

Jeg er noget i tvivl om delen "med frigørende virkning", da det jo er en juridisk term med en væsentlig betydning. Jeg har svært ved at finde en oversættelse af dette med den rigtige betydning. Jeg håber, at der er nogen, der kan hjælpe mig her, da det ville være dejligt at blive helt færdig med oversættelsen.

På forhånd tak!

Med venlig hilsen

Lasse Starcke

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 15:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad med "give valid discharge"

Fra Aalborg
Tilmeldt 29. Aug 11
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 15:41
Hvor mange stjerner giver du? :

arguins:
Hvad med "give valid discharge"

Lige umiddelbart ser det fornuftigt ud! 

Nu spørger jeg bare, da jeg ikke lige kan læse det ud fra dit svar; Er det en term, du er sikker på, eller er det en term, du indskyder efter en googlesøgning? Det er bare vigtigt, at det ikke er til at misforstå for den, der skal underskrive (og slet ikke for en advokat, hvis der nogensinde skulle opstå et problem) :)

Mvh

Lasse

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 15:53
Hvor mange stjerner giver du? :

:) nej det er ikke Google.

Det er en term jeg har set brugt ifm fakturatransport, hvor betaling med frigørende virkning ......

Fra Aalborg
Tilmeldt 29. Aug 11
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 17:31
Hvor mange stjerner giver du? :

arguins:

:) nej det er ikke Google.

Det er en term jeg har set brugt ifm fakturatransport, hvor betaling med frigørende virkning ......

Jeg siger mange tak så.

God aften!

Mvh

Lasse

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)